تحفه هند ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه بنکداران گفت: ترخیص بار برنج هندی از گمرک ۱۵ روز دیگر انجام خواهد شد و مشکلی بابت کمبود برنج هندی را در بازار شب عید نخواهیم داشت.
تحفه هند ارزان می‌شود

به گزارش صنعت نویس، محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران در خصوص قیمت برنج هندی در بازار اظهار کرد: برنج هندی در بازار گران شده اما قیمت دقیقی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت برنج هندی بر اساس واردات و دلار است، گفت: ترخیص بار برنج هندی از گمرک 15 روز دیگر انجام خواهد شد و قیمت آن به نسبت 15 روز گذشته کاهش پیدا کرده است اما همچنان برای مصرف کننده گران محسوب می شود.

رئیس اتحادیه بنکداران افزود: پس از ترخیص بار جدید برنج هندی شاهد کاهش قیمت این محصول خواهیم بود. در عمده فروشی ها قیمت برنج هندی 7500تا 7600 تومان خرید و فروش می شود.

آقاطاهر در رابطه با بازار عید نوروز خاطرنشان کرد: ما مشکل کمبود برنج هندی را در بازار شب عید نخواهیم داشت و این میزان با ترخیص بار جدید بازهم افزایش خواهد داشت.

وی گفت: واردات به صورت موقتی متوقف شده بود اما با ثبت سفارش و رسیدن سفارشات در بازار مشکل و کمبودی نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه بنکداران بااشاره به کیفیت برنج وارداتی هندی تصریح کرد: برنج هندی سه نوع دانه بلند، کوتاه و مخلوط دارد که برخی فروشندگان برای دستکاری در قیمت دانه بلند و کوتاه را حدود 10 تا 30 درصد باهم مخلوط می کنند اما اصل برنج هندی دانه بلند است که از کیفیت خوبی برخوردار است اما با ذائقه همه سازگار نیست. این برنج در مقدار بالا وارد می شود و بازار را اشباع کرده است.

منبع:ایلنا

افزودن نظر جدید