بیشترین معاملات مسکن در کدام منطقه است؟

در شهریورماه سال جاری، منطقه ۵ طبق معمول سال‌های اخیر بیشترین تعداد معاملات خرید و فروش مسکن شهر تهران را به خود اختصاص داده است.
بیشترین معاملات مسکن در کدام منطقه است؟

به گزارش صنعت نویس، بافت فرسوده تهران هم‌اکنون سهم چندانی از تعداد معاملات شهر تهران را در اختیار ندارد. با این حال رشد معاملات در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

در شهریورماه سال جاری نیز از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، طبق معمول منطقه ۵ با ۱۶.۹ درصد از کل معاملات شهر تهران، بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد. هم‌چنین مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم ۱۰.۹ و ۹.۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجوع ۷۳.۶ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی مناطق ۵، ۴، ۲، ۸، ۱۴، ۷، ۱۰، ۱، ۳ و ۱۵) بوده و ۱۲ منطقه باقی‌مانده ۲۶.۴ درصد از تعداد معاملات را به خود اختصاص دادند.

سهم ناچیز مناطق ۱۱ و ۱۲ که دارای بیشترین خانه‌های فرسوده هستند از تعداد معاملات، لزوم نوسازی و بهسازی در این دو منطقه را نشان می‌دهد. بر این اساس بانک مسکن تسهیلات ۸ درصد برای ساخت در بافت‌های فرسوده پرداخت می‌کند. در روزهای اخیر هم از سوی نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام شد که رییس‌جمهوری به دلایل مختلف برای نوسازی بافت‌های فرسوده اولویت‌ قائل شده‌اند. ‌ به این ترتیب که بخش‌هایی ازشهرها نیازمند مرمت است که بایدبتوانیم این بافت‌های فرسوده را قطعه قطعه بازسازی کنیم.

وی ادامه داد: ممکن است این کار خیلی به پول دولتی نیازی نداشته باشد، ‌ افرادی آمادگی سرمایه‌گذاری دارند تا در واحدهای کوچک برج یا ساختمان‌های بلندمرتبه‌ ای را بسازند.

اما از یکم تا بیست و ششم مهرماه در مناطق ۱۱ و ۱۲ شهر تهران که دارای بیشترین پلاکهای بافت فرسوده هستند ۱۱۷ مورد واحد مسکونی قدیمی ساز به فروش رفته است.

در زمستان سال ۱۳۹۵ ساخت و ساز در بافت فرسوده تهران ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش یافت. همچنین قیمت مسکن در منطقه ۱۲ تهران در تیرماه سال جاری ۱۳ درصد افزایش یافت که حدود ۳ درصد بالاتر از میانگین شهر تهران بود. پروانه های ساختمانی در مناطق ۱۱ و ۱۲ نیز طی چهار ماه ابتدای سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۵۶ درصد افزایش یافته است.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید