بوئینگ خوشحال از قرارداد با ایران

شرکت بوئینگ در بیانیه‌ای رسمی که در سایت آن منتشرشده است، نهایی شدن قرار با ایران را رسما تأیید کرد و به تشریح پیامدهای مثبت آن برای صنعت هوانوردی آمریکا و زنجیره خدمات این شرکت پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین از بوئینگ، شرکت آمریکایی بوئینگ در اطلاعیه‌ای که ساعاتی پیش بر روی سایت این شرکت قرارگرفت  با اشاره به انعقاد قرارداد فروش ۸۰ هواپیما به ایران اعلام کرد "این قرارداد استمرار ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در صنعت هوافضای آمریکا را تضمین می‌کند".

در بیانیه بوئینگ تصریح شده است "در 51 ایالت از آمریکا 13 هزار و 600 تأمین کننده و عرضه کننده قطعات شرکت هواپیماسازی بوئینگ فعال است که پیش بینی می شود در پی آغاز عملیات اجرایی قرارداد با ایران در این زنجیره تأمین حفظ بالغ بر 1,5 میلیون فرصت شغلی تضمین خواهدشد".

بر اساس این قرارداد که امروز در تهران امضا شد 50 فروند هواپیمای 737 ماکس 8 اس ، 15 هواپیمای 777-300  ای ار اس و 15 فروند بوئینگ 777-9 اس به ایران تحویل خواهد شد.

این قرارداد بر اساس مجوز دولت آمریکا که در سپتامبر برای بوئینگ صادر شده و بر پایه شرایط مندرج در این مجوز منعقد شده است.

بوئینگ همچنین در این بیانیه نوشته است "قرارداد با ایران از استمرار 100 هزار فرصت شغلی در صنعت هوافضای آمریکا را تضمین خواهدکرد".

بر اساس این بیانیه قرار است نخستین هواپیماهای تولید بوئینگ در سال 2018  تحویل ایران شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید