بلاتکلیفی ۳۳ هزار متقاضی خودروی خارجی

در حال حاضر۳۱ هزار و ٨٩٢ نفر از کسانی که برای واردات خودرو ثبت نام کرده اند هنوز نمی دانند، چه خودرویی ثبت نام کرده اند و موعد تحویل کی هست؟
بلاتکلیفی ۳۳ هزار متقاضی خودروی خارجی

به گزارش صنعت نویس، 7 ماهی از آغاز طرح فروش خودروهای وارداتی گذشته است و هنوز متقاضیان خودروها بلاتکلیفند و حتی نمی‌دانند چه خودرویی ثبت نام کرده‌اند و قرار است چه زمان و چه خودرویی تحویل بگیرند.

براساس اعلام مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، در اسفند ماه سال گذشته 33 هزار نفر از 120 هزار متقاضی با واریز 500 میلیون تومان در طرح فروش خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند که به‌عنوان اولویت اول جهت دریافت خودرو انتخاب شده‌اند.

بیشتر بخوانید
بانک مرکزی واردات خودرو با ارز صادرات کشاورزی را تکذیب کرد

البته تقدسی سیاست سامانه یکپارچه تأکید کرده است که از همان ابتدا نگهداری پول در بانک‌ها نبود و صرفاً یک اعتبار محسوب می‌شد که مشخص کند متقاضی خودروهای وارداتی، از تمکن مالی جهت خرید این خودروها برخوردار هستند یا خیر. تمامی پول‌های بلوکه شده در سامانه یکپارچه، آزاد شده و همه متقاضیان خودرو قادر هستند که پول‌های خود را از حساب وکالتی برداشت کنند.

نکته مهم اینجاست بعداز گذشت 5 ماه قرار بود به یک هزار و 108 نفر چانگان تحویل داده شود، خودروهایی که توسط سایپا وارد شده اند اما هنوز در اختیار متقاضیان قرار نگرفته است و فقط در هفته دولت به دولت نمادین یک نفر صاحب خودروی چانگان شد.

حتی در آن مقطع ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت:‌ حدود 10 هزار خودرو در مرحله تولید و در مرحله بارگیری برای آمدن به ایران است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 70 هزار خودرو ثبت سفارش شده و واردات این خودروها از محل صادرات غیرنفتی و همچنین محل ارزهای خارج از کشور از سوی بانک مرکزی به خوبی در حال تخصیص به متقاضیان است و امیدواریم با منابعی که فراهم می‌شود در زمستان امسال بتوانیم در هر ماه تا 20 هزار خودرو وارد کشور کنیم.

با وجود این اظهارات گویا این موضوعات فقط در حد وعده است و عملاً هنوز خودرویی به دست مردم نرسیده است. به نوعی در حال حاضر31 هزار و ٨٩٢ نفر از کسانی که برای واردات خودرو ثبت نام کرده اند هنوز نمی دانند، چه خودرویی ثبت نام کرده اند و موعد تحویل کی هست؟ و مشخص نیست دولت چه تدبیری را برای تعیین تکلیف این افراد دارد.
منبع: تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید