بررسی کوتاه لکسوس LX570

لکسوس LX570، لوکس‌ترین شاسی بلند لکسوس که در بازار بین المللی مدل پایه آن به قیمت 89 هزار و 820 دلار و مدل فول آپشن آن 97 هزار و 570 دلار عرضه می‌شود و می‌توان در داخل کشور هم مدل صفر نسل گذشته آن را به قیمت سرسام آور يك میلیارد و 200 میلیون تومان و مدل‌های دسته دوم آن را به قیمت‌های 800 الی 950 میلیون تومان خریداری کرد، به تازگی مهمان موتورترندی‌ها شده تا چند صباحی زیر دستان کارشناسان این سایت معتبر مورد نقد و بررسی قرار بگیرد. در اینجا سعی می کنیم به صورت خلاصه به تشریح این تست فنی بپردازیم.
بررسی کوتاه لکسوس LX570

به گزارش صنعت نويس، بعد از کمی رانندگی با لکسوس LX570 می‌توان به قابلیت‌های آفرودی آن پی برد، ولی با وجود تویوتا لندکروزر، می‌توان با هزینه‌ای بسیار کمتر صاحب خودرویی با کارایی آفرودی همسان شد. مگر اینکه به خودرویی زیبا و باوقار علاقه‌مند باشید و بخواهید علاوه بر قابلیت‌های آفرودی، به طراحی ظاهری آن هم ببالید و لذت ببرید.
برای تولید قدرت در این شاسی بلند از موتوری 5.7 لیتری 383 اسب بخاری هشت سیلندر استفاده شده که با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، گشتاور نهایی آن به 546 نیوتن‌متر می‌رسد، پس با این حساب می‌توان شتابی صفر تا 96 کیلومتر بر ساعتی 7.3 ثانیه‌ای را با ارسال نیرو به هر چهارچرخ خودرو تجربه کرد.
 

36 متر مسافت لازم برای ایست کامل از سرعت 100 کیلومتر

مسافت یک چهارم مایلی (هر مایل برابر است با 1.6 کیلومتر) با سرعت 145 کیلومتر بر ساعت هم در عرض 15.6 ثانیه طی شده است. از میانگین سرعت 96 کیلومتر برساعتی تا توقف کامل (در مسیر خشک و استاندارد) هم حدود 36 متر فضای ترمز نیاز است.
وقتی که می‌خواهید وارد جاده‌های آفرودی شوید، برای رویکردی بهتر می‌بایست سیستم تعلیق را متناسب با زمین مناسب انتخاب کنید که خوشبختانه لکسوس LX570 چنین امکانی را در اختیار شما قرار می‌دهد که هم وضعیت مناسب برای جاده‌ها و هم برای مسیرهای خارج از جاده‌ای دارد. تجربه رانندگی ما با این شاسی بلند هم نشان از این دارد که همه چیز به سادگی کار خود را انجام می‌دهند، مثل کروز کنترل تطبیقی این شاسی بلند که با فشردن پدال ترمز غیرفعال شده و با فشار دادن یک دکمه به سرعت تعریف شده قبل خود باز می‌گردد. صفحه نمایشگر بالای سر هم از نوع تمام رنگی است که می‌تواند برای سرنشینان عقبی مفید واقع شود. با افزایش بیش از حد سرعت خودرو صفحه کیلومتر حالتی جالب به خود گرفته و راننده را از افزایش سرعت خود مطلع می‌سازد. در ضمن با رانندگی بیش از چند ساعت هم عکس یک فنجان در صفحه کیلومتر ظاهر می‌شود تا راننده کنار زده و استراحتی داشته باشید.
 

غول پیکر لوکس ژاپنی

به گزارش خودرو بانك، در کل می‌توان گفت که لکسوس LX570 با توجه به عملکرد و امکاناتش، یک وسیله نقلیه بسیار عالی به شمار می‌رود که می‌تواند همسفر بسیار مناسبی برای سفرهای طولانی باشد (البته بیشتر برای خارجی‌ها، چون داخل کشور به قیمت میلیاردی عرضه می‌شود!). خودرویی که سیستم کنترل هوای چند منطقه‌ای دارد، صندلی‌های ردیف سومی دارد، درب پنجم آن به صورت برقی و توسط ریموت کنترل باز می‌شود، سیستم تعلیق نرمی دارد و از کوبیدن کابین جلوگیری می‌کند و در آخر هم پیشرانه‌ای مطلوب دارد که به تمامی نیازهای صاحبش پاسخ می‌دهد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید