افزایش ۲ درصدی قیمت نفت

در پی امیدواری به نتیجه بخش بودن نشست امروز اوپک قیمت نفت در بازارهای جهانی تا ۲ درصد افزایش یافت.

در پی امیدواری به نتیجه بخش بودن نشست امروز اوپک قیمت نفت در بازارهای جهانی تا ۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه یکی از اعضای هیئت نمایندگی عراق در نشست اوپک گفت که امروز نوعی توافق بین اعضای اوپک در وین به دست خواهد آمد، قیمت نفت در بازارهای جهانی تا 2 درصد افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 80 سنت، معادل 1.72 درصد افزایش نسبت به جلسه قبلی به 47 دلار و 18 سنت رسید. قیمت نفت برنت اوایل امروز بیش از یک دلار، معادل 2 درصد افزایش یافته بود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 71 سنت، معادل 1.57 درصد افزایش به 45 دلار و 94 سنت رسید.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تا دقایقی دیگر نشست رسمی خود در مقر این سازمان در وین را آغاز خواهد کرد تا در مورد جزئیات طرح کاهش تولید و افزایش قیمت ها تصمیم گیری نماید.
یکی از اعضای هیئت عراقی حاضر در این نشست روز چهارشنبه گفت، امروز نوعی توافق به دست خواهد آمد. وزیر نفت ایران نیز گفته که به نشست امروز خوش بین است.
تجار گفتند بازار با نوسان بالایی مواجه است و هر خبری که از وین مخابره شود ممکن است قیمت ها به شدت بالا و پایین شود.
دیروز به دلیل تشدید اختلافات بین ایران، عربستان و عراق در مورد جزئیات توافق، قیمت نفت حدود 4 درصد کاهش یافت.
اکثر تحلیلگران انتظار دارند نوعی توافق از نشست امروز حاصل شود.
بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «ما انتظار داریم اوپک به یک توافق دست یابد... ما معتقدیم احتمال دستیابی اوپک به یک توافق همچنان قوی است.»
تحلیلگران موسسات گلدمن ساکس، بارکلیز و ای ان زد اتفاق نظر دارند که در صورت توافق اوپک، قیمت نفت به سرعت به بالای 50 دلار خواهد رسید. در صورت عدم توافق قیمت ها به نزدیکی 40 دلار کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید