افزایش قیمت بنزین به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین در سال آینده در اختیار دولت است، در عین حال گفت که دولت هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.
افزایش قیمت بنزین به کجا رسید؟

به گزارش صنعت نویس، اسدالله قره‌خانی درباره تکلیف قیمت بنزین در سال آینده، گفت: دولت در لایحه بودجه، افزایش قیمت بنزین را در تبصره ۱۸ تحت عنوان درآمد حاصل از حامل‌های انرژی لحاظ کرده که مجلس با افزایش قیمت موافقت نکرد.

وی افزود: البته مجلس مصوبه‌ دیگری درباره لزوم بکارگیری کارت سوخت و همچنین قانون هدفمندی را دارد که اختیار به دولت داده است که درباره قیمت بنزین اقدامات لازم را انجام دهد که تاکنون هم پیشنهادی ابلاغ نشده است.

قره‌خانی یادآور شد: مجلس، دولت را برای عرضه کارت سوخت ملزم کرده بود و حتی در مصوبه‌اش مشوق‌های لازم را برای کسانی که از کارت سوخت استفاده می‌کنند، در نظر گرفت. این اتفاق عملا به معنای سهمیه‌بندی بنزین است.

وی توضیح داد: وقتی قرار باشد مشوق‌هایی برای کسانی که از کارت سوخت استفاده می‌کنند، لحاظ شود یعنی باید سهمیه خاصی با قیمتی متفاوت به آنها داده شود که این به معنای دو نرخی شدن بنزین خواهد بود. هنوز دولت درباره اجرای این مصوبه اقدامی نکرده و مشخص نیست که می‌خواهد چطور این سیاست را اعمال کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: البته دو نرخی شدن قیمت بنزین زمانی توجیه دارد که ما تولید بنزین به اندازه کافی نداشته باشیم و نخواهیم از خارج وارد کنیم. اکنون در شرایطی هستیم که نیاز به واردات نداشته و تولید داخلی‌مان نیز به اندازه مصرف روزانه است. به هر حال اینکه دولت بخواهد قیمت بنزین را در سال آینده افزایش دهد تحت اختیار خودش است ولی بر اساس اطلاع ما هنوز چنین تصمیمی گرفته نشده است.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید