اعلام زمان اجرای لایحه حجاب

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که قانون حجاب از مهر امسال اجرایی شود، تاکید کرد: در هفته‌های اخیر روایت سازی های متعددی از قانون حجاب و عفاف صورت گرفته که برخی از آنها بیشتر شبیه به لطیفه است اما آنچه در برخی رسانه‌ها تصویرسازی شده با اصل این قانون، بسیار متفاوت است.

به گزارش صنعت نویس، امیرحسین بانکی پور شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان با اشاره به ویژگی‌های لایحه «حجاب و عفاف» گفت: ۹۹ درصد مفاد لایحه حجاب و عفاف، جنسیتی نیست و در آن اشاره به زن یا مرد بودن نشده بلکه فقط موارد خاصی مانند کشف حجاب برای زنان مطرح شده است.

وی گفت: در مواردی مانند برهنگی یا بد پوششی هیچ جنسیتی مُراد ما نیست و برای همه مردان و زنان مطرح است بعنوان مثال الگوی لباس برای دانش آموزان دختر و پسر مطرح شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که این قانون از مهر امسال اجرایی شود، تاکید کرد: در هفته‌های اخیر روایت سازی های متعددی از قانون حجاب و عفاف صورت گرفته که برخی از آنها بیشتر شبیه به لطیفه است اما آنچه در برخی رسانه‌ها تصویرسازی شده با اصل این قانون، بسیار متفاوت است.

وی همچنین گفت: بازدارندگی این قانون به حدی قوی است که پیش بینی می‌کنیم تا پاییز امسال عمده ساختارشکنی ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در بخش حجاب و عفاف در جامعه برطرف خواهد شد.
منبع: ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید