استارتاپ‌ها قلب الکامپ ۹۵ هستند

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست و دوم گفت: نزدیک به 50 شرکت خارجی به صورت مستقیم در الکامپ شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت ایران الکامپ، بحری افزود شرکت‌های نامدار زیادی برای حضور در الکامپ ابراز علاقه کرده بودند اما پس از انتخابات امریکا، از حضور در نمایشگاه انصراف دادند و البته یک هیات 60 نفره مالزیایی به بازدید از نمایشگاه الکامپ خواهند پرداخت.

بحری گفت: فضای استارتاپ‌ها نسبت به سال گذشته رشد دوبرابری داشته و سالن کاملی به آنها اختصاص داده شده است. ما برای حضور 150 استارتاپ در نمایشگاه برنامه ریزی کرده بودیم اما با استقبال گسترده‌ای از سوی کسب و کارهای نوپا مواجه شدیم و بیش از 500 استارتاپ متقاضی حضور در نمایشگاه شدند.

مدیر اجرایی الکامپ بیست و دوم با بیان این که در نهایت 240 استارتاپ را در نمایشگاه پذیرش کردیم گفت: بسیاری از متقاضیان لیاقت حضور در نمایشگاه را داشتند و ما ناچار شدیم از میان خوب و خوب‌تر، آنهایی که احتمال موفقیت بیشتری داشتند را انتخاب کنیم.

از سوی دیگر، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و برگزار کننده الکامپ بیست و دوم در نشست خبری که امروز برگزار شد گفت: در نمایشگاه امسال حدود 600 شرکت داخلی و خارجی و استارتاپ در نمایشگاه حضور دارند.

ناصر علی سعادت با بیان این که سال گذشته قول دادیم الکامپ دیگر افت و خیزهای دوره‌های گذشته را تجربه نکند گفت: در حالی که بسیاری از کارشناسان معتقدند الکامپ دهم بهترین الکامپ تاریخ بوده، ما شاهد برگزاری بسیار ضعیف الکامپ در دوره بیستم بودیم. در الکامپ 21 بخشی از این عقب گرد را جبران کردیم و در نمایشگاه امسال انشاالله رکوردهای تازه‌ای را ثبت می‌کنیم. رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان این که یکی از قول‌های ما در سال گذشته، گسترش ارتباطات بین‌المللی بوده است گفت: با تعاملات برقرار شده در نمایشگاه امسال، پاویون کشورهای چین، کره‌جنوبی و تایوان برپا می‌شود.

سعادت گفت: همکاری رسمی الکامپ با نمایشگاه سبیت آلمان به عنوان دومین نمایشگاه مهم IT دنیا آغاز شده است و بر این اساس مدیر نمایشگاه سبیت در الکامپ امسال حضور خواهد داشت. همچنین قرار است استارتاپ‌های برتر نمایشگاه به نمایشگاه سبیت اعزام شوند.

گفتنی است بیست و دومین نمایشگاه الکامپ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در روزهای 25 تا 28 آذر ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید