آخرین بخشنامه گمرک در خصوص واردات فرآورده‌های نفتی

گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای چگونگی واردات 14 قلم از روغن‌ها و فرآورده‌های نفتی را که در داخل کشور تولید نمی‌شوند، به گمرک های اجرایی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرآنلاین از گمرک جمهوری اسلامی ایران، در این بخشنامه آمده است با توجه به نامه‌های دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران، اقلام مشمول ذیل تعرفه‌های 270900 (به استثنای روغن حاصل از مواد معدنی قیری)، 271111، 271112، 271113، 271121، 271129 و 27101210 به اعلام نظر وزارت نفت ملزمند.

بر پایه این بخشنامه، واردات روغن‌های نفتی و روغن‌های حاصل از مواد معدنی، روغن‌های سبک و فرآورده‌های آن، سه روغن صنعتی، روغن پایه معدنی، روغن موتور، گریس، روغن ترانسفورماتور، روغن‌های نفتی، آخال روغن، وازلین، ژله کابل، موم پارافین با هر درصد و گرید، پارافین با هر درصد و کک به اخذ مجوز موردی از وزارت نفت نیازمند نیستند.

صادرات غیرنفتی کشور در 9 ماهه امسال با 9.05 درصد افزایش در همسنجی با پارسال به 31 میلیارد و 593 میلیون دلار رسید.

همچنین واردات کشور در این مدت به 31 میلیارد و 538 میلیون دلار رسید که در همسنجی با پارسال 4.38 درصد افزایش نشان می دهد و گویای آن است که تراز تجاری ایران در 9 ماهه امسال همچنان مثبت بوده و عملکردی بهتر از آبان ماه داشته است.

عدم محدودیت واردات مواد اولیه تولید لاستیک مشمول

مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای اعلام کرد: واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید لاستیک مانند روکش‌های لاستیک به صورت رول، مشمول محدودیت های دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

به گزارش گمرک قرار بود بر پایه قوانین دفتر مقررات صادرات و واردات و همچنین دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کالاهای ردیف 4011، 4012 و 4013 به ارایه گواهی فعالیت نمایندگی خارجی ملزم شوند.

بر پایه بخشنامه تازه مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران، این محدودیت شامل مواد اولیه مورد نیاز برای تولید لاستیک مانند روکش‌های لاستیک به‌ صورت رول نمی شود.

سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه‌ای ثبت سفارش و ترخیص 18 ردیف تعرفه ای را به ارایه گواهی فعالیت نمایندگی شرکت‌های خارجی مرکز اصناف و امور بازرگانان ایران منوط کرده بود.

بنابراین گزارش صادرات غیرنفتی کشور در 9 ماهه امسال با 9.05 درصد افزایش در همسنجی با پارسال به 31 میلیارد و 593 میلیون دلار رسید.

همچنین واردات کشور در این مدت به 31 میلیارد و 538 میلیون دلار رسید که در همسنجی با پارسال 4.38 درصد افزایش نشان می دهد و گویای آن است که تراز تجاری ایران در 9 ماهه امسال همچنان مثبت بوده و عملکردی بهتر از آبان ماه داشته است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید