"آئودی" ۱۲۷ هزار خودروی دیزلی را فراخواند

سازمان حمل و نقل جاده‌ای آلمان، شرکت خودروسازی آئودی را به منظور بازرسی نرم‌افزار کنترل میزان آلایندگی هوا در خودروهای دیزلی خود، ملزم به فراخوان ۱۲۷ هزار دستگاه خودرو کرده است.
"آئودی"  ۱۲۷ هزار خودروی دیزلی را فراخواند

به گزارش صنعت نویس به نقل از رویترز، خودروساز آئودی که زیرمجموعه ای از شرکت فولکس واگن آلمان است در بیانیه ای اعلام کرده است که این فراخوان شامل همان مدل هایی می شود که در ماه ژوئیه در مدل‌های وی ۶ (V۶) و وی ۸ (V۸) فراخوانده شده بودند.

آئودی در ادامه این بیانیه تاکید کرده است که نرم افزار مدیریت و کنترل میزان آلایندگی هوا که بر روی موتور خودروهای دیزلی نصب شده است، به طور تمام و کمال بازرسی، آزمایش و کنترل خواهد شد تا از هرگونه مشکل احتمالی در رابطه با میزان آلایندگی این خودروها جلوگیری بعمل آورده شود.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که سازمان حمل و نقل جاده ای در آلمان از این شرکت خودروسازی خواسته است که در تاریخ دوم فوریه سال جاری میلادی پاسخگوی نرم افزار کنترل و مدیریت میزان آلایندگی نصب شده بر روی موتور خودروهای دیزلی اش باشد و چگونگی بروزرسانی و ارتقای نرم افزار مذکور را برای این سازمان تشریح کند تا به سرنوشت مشابه شرکت مادر (فولکس واگن) دچار نشود.

سال ۲۰۱۵ میلادی (نزدیک به دو سال پیش) رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

حالا نگرانی های بوجود آمده چندان هم غیر منظقی بنظر نمی رسد چرا که شرکت آئودی نیز از زیر مجموعه های مهم فولکس واگن بوده و این امکان وجود دارد که خودروهای دیزلی ساخت آئودی نیز آلایندگی بیش از حد مجازی داشته باشند که تاکنون از تیررس نگاه سازمان های کنترل کننده همچون سازمان حمل و نقل جاده ای آلمان دور مانده باشد. با آنکه آئودی اعلام کرده است که خودروهای مشکوک را خود بارها تحت بررسی های دقیق و آزمایش های چندگانه قرار داده است اما هنوز این مساله جای شک و شبهه دارد.

در نوامبر گذشته بود که این خودروساز آلمانی تعداد پنج هزار دستگاه خودروی دیزلی را به منظور اصلاح و تعمیر نرم افزار کنترل آلایندگی هوا فراخواند چرا که گزارش ها نشان می داد این خودروها نیتروژن اکسید زیادی تولید و وارد هوا می کنند.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید