بازار بزرگ تهران تعطیل شد

 بازار بزرگ تهران از فردا -سه‌شنبه- تا یک‌شنبه هفته آینده به مناسبت برگزاری مراسم عزاداری حسینی تعطیل می‌شود و به گفته رییس اتاق اصناف ایران، هیچ کمبود و مشکلی در بازار ایجاد نخواهد شد.
 بازار بزرگ تهران تعطیل شد

به گزارش صنعت نویس، هرساله بازار تهران برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی، در دهه اول محرم به مدت سه - چهار روز تعطیل می‌شود و بازاریان به عزاداری می‌پردازند. در این راستا طلافروشی‌های بازار بزرگ تهران از امروز -دوشنبه- به مدت شش روز به مناسبت برگزاری مراسم عزاداری حسینی تعطیل کرده‌اند.

همچنین به گفته رؤسای اتاق‌های اصناف تهران و همچنین کشور، از فردا بازار بزرگ تهران و دیگر صنوف آن نیز تا یکشنبه ( یکم مهر ماه) که سوم امام حسین (ع) به پایان می‌رسد، تعطیل می‌شوند و از روز یکشنبه مجددا به کسب و کار می‌پردازند.

قاسم نوده‌فراهانی - رییس اتاق اصناف شهر تهران - نیز در این باره گفت: بازار بزرگ تهران از فردا (۲۷ شهریور) تعطیل می‌شود. اما این روال هر ساله بازار بوده و هیچ مشکلی برای مردم در تامین کالاهای مورد نیازشان ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: بازار تهران شامل بازار بزرگ و تقریبا همه صنوف آن در این ایام تعطیل هستند. اما دیگر خیابان‌ها و مغازه‌ها فعال بوده و به کار خود ادامه می‌دهند و جنس و کالا در این واحدهای صنفی به اندازه این چند روز وجود دارد.

رییس اتاق اصناف شهر تهران گفت: از سوی دیگر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم که اقلام خوراکی هستند در خیابان انبار نفت و میدان محمدیه تهران به صورت عمده‌فروشی عرضه می‌شود که در واقع بورس این محصولات است و آنها هیچ وقت تعطیل نمی‌شوند و حتی روز عاشورا نیز فعال هستند.

همچنین علی فاضلی - رییس اتاق اصناف ایران - اینگونه توضیح داد که بازار بزرگ تهران حتی قبل از انقلاب هم روالش اینگونه بوده که در روزهای پایانی دهه اول محرم تعطیل شده و بازاریان به مساجد، تکایا و هیات‌های مذهبی خود برای عزاداری می‌رفتند و از سوی دیگر نیز هیات‌های دیگر هم به بازار تهران وارد می‌شدند؛ بنابراین جای هیچ نگرانی وجود ندارد، چرا که همیشه اینگونه بوده و مشکلی هم به وجود نیامده است.

وی افزود: برخی به دنبال حاشیه‌سازی و بهم زدن جو و فضای بازار برای سودجویی و تخلف هستند، اما باید گفت که تعطیلی چند روزه بازار هیچ تاثیری در قیمت‌ها و وضعیت بازار نمی‌گذارد و مردم نگران نباشند.

 

منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید