"مزد منطقه ای" منتفی است

یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار تاکید کرد: دستمزد ۱۴۰۱ کارگران همچون روال سال‌های گذشته و بر اساس ماده ۴۱ قانون کار تعیین خواهد شد و بحث مزد منطقه ای به هیچ عنوان مطرح نیست.
 "مزد منطقه ای" منتفی است

به گزارش صنعت نویس، علی اصلانی در گفت و گو با ایسنا، درباره برخی اخبار مبنی بر منطقه ای شدن دستمزد سال آینده کارگران با رد این مسأله اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد و در حال حاضر زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح مهیا نیست.

وی با تاکید بر توجه به شاخصه های مزد منطقه ای گفت: اگر بر فرض مثال دستمزدها در کلان شهری مثل تهران را ۷ میلیون تومان و در سیستان و بلوچستان ۴ میلیون تومان تعیین کردیم، آیا کارگر در سیستان و بلوچستان می ماند؟ قطعا مهاجرت می کند ولی چه کسی جلوی مهاجرت نیروی کار برای مزد بیشتر را خواهد گرفت؟

رییس کانون شورای اسلامی کار البرز افزود: معاون روابط کار وزارت کار اخیرا در جلسه تودیع و معارفه سرپرست اداره کل البرز، اعلام کردند تلاش می کنیم تا قبل از عید و طبق سالهای گذشته، دستمزد با روال قبلی بررسی و تعیین شود.

اصلانی گفت: متاسفانه برخی موسسات به اسم خیریه که مالیات نمی دهند و حسابرسی هم نمی شوند، به دنبال چنین موضوعاتی راه افتاده اند، در حالی که جامعه کارگری از پیامدهای این گونه طرح ها آگاه است.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار، با بیان اینکه در طرح مزد منطقه ای حداقل دستمزد حذف نمی شود، اظهار کرد: زیرساخت‌های اجرای این طرح مشخص نیست و تبعاتی همچون مهاجرت نیروی کار را به دنبال خواهد داشت لذا امسال همچون سالهای گذشته و بر اساس اعلام معاونت روابط کار و با توجه به تعیین رقم سبد معیشت کارگران که حدود ۹ میلیون تومان درآمده، دستمزد کارگران طبق ماده ۴۱ قانون کار تعیین خواهد شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید