فوتی‌ های کرونا در نیویورک به صفر رسید

مقامات بهداشتی شهر نیویورک آمریکا اعلام کردند در ۲۴ ساعت منتهی به روز یکشنبه (دیروز) این شهر با عدم ثبت حتی ۱ مورد مرگ ناشی از کروناویروس، پس از ۴ ماه رکوردی بی‌نظیر از مبارزه با کرونا ویروس جدید را به نمایش گذاشت.

این نخستین بار در ۴ ماه گذشته است که نخستین مورد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در نیویورک ثبت شده بود.

شهر نیویورک در تاریخ ۱۱ مارس سال جاری (۲۲ اسفند ۱۳۹۸) نخستین مورد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد و پس از ۱۳ مارس امسال هیچ روزی بدون مرگ و میر نبوده و در روهای اوج همه‌گیری کرونا روزانه صدها بیمار کرونا در این شهر جان می‌باخت.

وضع شهر نیویورک به قدری حاد بود که در زمان اوج اپیدمی کرونا تریلی‌های حامل یخچال در کنار بیمارستان‌ها ایستاده بودند تا اجساد قوتی‌های کرونا را در درون خود نگه دارند. بیشترین میزان مرگ در یک روز در دوران اوج کرونا در شهر نیویورک با مرگ ۹۵۲ نفر در ۵ می امسال رقم خورده است. اما پس از این روز آمار فوتی ها به تدریج کاهش یافت تا اینکه از اواخر ماه ژوئن تک رقمی شد و در نهایت در یکشنبه گذشته به صفر رسید.

نیویورک در کنار شهر "سیاتل" (مرکز ایالت واشنگتن در شمال غرب آمریکا) نخستین کانون شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا بوده است.

بر اساس آمار رسمی تاکنون ۲۲۷۵۵ نفر در شهر نیویورک آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

"آندرو کومو" فرماندار نیویورک در مبارزه با کرونا رویکردی مخالف دولت ترامپ داشت و بارها و بارها با ترامپ بر سر بازگشایی این ایالت جدال لفظی داشته است.

فرماندار نیویورک حامی قرنطینه بلندمدت و بستن کسب و کارها تا زمان مهار اپیدمی کرونا بود در حالی که ترامپ که خود اهل نیویورک آمریکاست، مدام اصرار داشت کسب و کارها در شهر نیویورک به عنوان قلب اقتصاد آمریکا باید هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.
عصرایران

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید