تعمیر اساسی موتور 16 سیلندر کامینز برای اولین بار

غلامرضا هاشمی مدیرعامل شرکت نوآوران مس گفت: این شرکت در نیمه نخست سال 1399 با استعانت از خداوند متعال، حمایت و همراهی دکتر سعدمحمدی مدیر عامل محترم شرکت مس و مدیریت ارشد شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه و با اتکا به دانش فنی و تجربیات تلاشگران این مجموعه، توانسته است گام‌های موثری در جهت پیشبرد برنامه‌های تولید و تحقق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر دستیابی به جهش تولید بردارد.

صنعت نویس: به گزارش مس پرس، مدیرعامل شرکت نوآوران مس با بیان این مطلب گفت: از مهمترین اقدامات انجام شده در شرکت نوآوران در شش ماهه نخست سال جاری تعمیر اساسی موتور 16 سیلندر کامینز برای اولین بار در شمال‌غرب کشور با اتکا به توان داخلی است. همچنین تولید و ساخت قطعاتی از قبیل فلنج دامپتراک‌های 135 تنی بلاز، ساخت باکت بیل‌های مکانیکی سایز بزرگ، تعمیرات شاسی دامپتراک‌ها و ... از دیگر دستاوردهای ارزشمند این شرکت در سال جاری است.
وی افزود: در این راستا و با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و با اولویت حفظ سلامت پرسنل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت نوآوران مس توانست به تنهایی در روزهای بحرانی شیوع بیماری کرونا، خوراک کارخانه تغلیظ مجتمع مس سونگون را تامین و مانع از توقف چرخه تولید در این مجتمع شود.
هاشمی با بیان این‌که از ابتدای سال پیش بینی کردیم که بدلیل تعطیلی مشاغل و بازارهای اقتصادی در نتیجه بیماری کرونا و همچنین در پی اثرات سوء تحریم‌های بین‌المللی، تامین قطعات و لوازم یدکی ماشین‌آلات و تعمیرات آنان با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد، گفت: از ابتدای سال جاری در راستای غلبه بر محدودیت‌های بوجود آمده و تبدیل تهدیدها به فرصت، سرمایه‌گذاری و تمرکز بر بومی‌سازی دانش ساخت قطعات، تعمیرات و اورهال ماشین‌آلات سنگین معدنی در سرلوحه کار این شرکت قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت نوآوران اضافه کرد: از مهمترین این اقدامات می‌توان به تعمیر اساسی موتور 16 سیلندر کامینز اشاره کرد که برای اولین بار در شمال‌غرب کشور انجام شد. همچنین تولید و ساخت قطعاتی از قبیل فلنج دامپتراک‌های 135 تنی بلاز، ساخت باکت بیل‌های مکانیکی سایز بزرگ، تعمیرات شاسی دامپتراک‌ها و ... از دیگر دستاوردهای ارزشمند این شرکت در سال جاری است.
به گفته هاشمی در حوزه معدن و عملیات معدنی این شرکت در شش ماهه نخست سال 99، موفق به اتمام احجام قراردادی پروژه معدن مس انجرد علیرغم ابلاغ افزایش 25 درصدی حجم قرارداد اولیه شد که فاز دوم عملیات باطله‌برداری و استخراج ماده معدنی از معدن مس انجرد با افزایش چند برابری حجم قرارداد نسبت به قرارداد اولیه در مرحله رایزنی و آماده سازی مقدمات شروع عملیات از جانب این شرکت است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به نزدیک بودن به زمان افتتاح کارخانه آهک هیدراته اهر، پروژه استخراج از معدن سنگ آهک گوره درق به مجموعه پروژه‌های در دست اقدام شرکت نوآوران مس افزوده شده و افزایش ظرفیت تولید معدن مذکور جزء برنامه-های آتی شرکت است.
مدیرعامل شرکت نوآوران استقرار سیستم یکپارچه مدیریت تحت استانداردهای ایزو 9001، 45001 و 14001 را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در حوزه فنی و مهندسی عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام به منظور بهبود عملکرد واحدها و فرآیندهای سازمان و مطابق با الزامات سیستم‌های مدیریت کیفیت و با هدف افزایش بهره‌وری صورت گرفته است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید