پیشنهاد سایپا به مشتریان:به جای تندر، وانت پراید بگیرید

سایپا برای پایان دادن به انتظار ثبت نام کنندگان محصولات رنو، باز هم دست به دامان حربه ای قدیمی زد و پیشنهاد معاوضه خودروهای ثبت نامی را به آنها ارائه کرد.
پیشنهاد سایپا به مشتریان:به جای تندر، وانت پراید بگیرید

به گزارش صنعت نویس، در بخشنامه سایپا به نمایندگی‌های فروش آمده است "احتراماً ضمن پوزش از مشتریان به‌جهت تأخیر پیش‌آمده در ایفای تعهدات انواع محصولات رنو شرکت پارس خودرو، به‌اطلاع می‌رساند مشتریان محترم می‌توانند در صورت تمایل نسبت به انتخاب یکی از دو روش پیشنهادی زیر اقدام کنند."

1-انتظار مشتریان محترم تا رفع مشکل تولید محصولات رنو با شرایط ذیل امکانپذیر است.

الف ــ قیمت محصولات به‌قیمت زمان تحویل مشتری طبق قرارداد محاسبه خواهد شد.

ب ــ سود مشارکت و تأخیر طبق قرارداد به‌میزان 27 درصد (15 درصد سود مشارکت) ادامه خواهد یافت.

2-پیشنهاد اول برای مشتریانی که قصد تبدیل خودرو دارند، جایگزینی تعهدات رنو با محصولات X100 (سایپا 131، سایپا 151) و X200 (تیبا، تیبا2، ساینا) با سود مشارکت و تأخیر به‌میزان 27 درصد طبق قرارداد و به یکی از دو روش زیر است.

الف- تعهدات انواع ساندرو و استپ‌وی به دو دستگاه خودرو، شامل یک دستگاه X100 و یک دستگاه X200 که یک دستگاه با موعد تحول بهمن 97 به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنوی مشتری و یک دستگاه با زمان تحویل آذر 98 به‌ قیمت روز شرکت تحویل می شود.

ب-تعهدات تندر-90 به یک دستگاه خودرو X100 (سایپا 131، سایپا 151) و X200 (تیبا، تیبا2، ساینا) با موعد تحویل بهمن 97 به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنوی مشتری، قابل تبدیل است.

این اقدام سایپایی ها در حالی است که قطعا ثبت نام کنندگان محصولات رنو تمایلی به خرید پراید و تیبا و ساینا نداشته و به دنبال تندر-90 و ساندرو و پارس تندر بوده اند. بنابراین اینکه به آنها گفته شود به جای محصولات رنو، پراید و تیبا و ساینا تحویل بگیرند، به وضوح، زیر پا گذاشتن حقوق مشتری است. عجیب تر اینجاست که سایپایی ها به ثبت نام کنندگان تندر-90، پیشنهاد جایگزینی این محصول را با وانت پراید داده اند. مشخص نیست مسوولان سایپا چه شباهتی میان تندر-90 و وانت پراید دیده اند که پیشنهاد معاوضه آنها را به ثبت نام کنندگان داده اند. 

نکته دیگر اینجاست که سایپا به ثبت نام کنندگان ساندرو اعلام کرده یکی از پرایدهای جایگزین را آذر سال آینده تحویل خواهد. اینکه سایپایی ها به دلیل رفتن رنو از ایران توان ادامه تولید تندر و ساندرو را ندارند،قابل فهم است، اما اینکه مشتریان باید برای دریافت پراید به عنوان خودرویی مثلا داخلی سازی شده نیز یک سال صبر کنند، قابل هضم نیست. به نظر می رسد چندی دیگر، قطعه سازان هم با همین ماجرا مواجه خواهند شد و هیچ بعید نیست سایپا تصمیم بگیرد به جای طلب آنها، پراید و وانت تحویل شان بدهد.

هرچه هست، لحن بخشنامه اخیر نارنجی های جاده مخصوص و شروط درج شده در آن به شکلی است که ظاهرا ثبت نام کنندگان بدعهدی کرده و مقصرند نه سایپایی ها. 

 

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

بجای یابو، خر تحویل بگیرند.برن حالشونو ببرند

شاهکار خودروسازها تمامی نداردهمین کارها را میکنند که اعتماد مردم را از بین میبرند.وقتی هیچ نظارتی نباشد همین میشود

افزودن نظر جدید