توسعه داخلی‌سازی خودرو با کمک دانش‌بنیان ها

مدیر مرکز توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش گروه صنعتی ایران‌خودرو، از آمادگی برای مذاکره و تفاهم‌ همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در جریان برگزاری همایش ظرفیت‌های همکاری دانش‌بنیان‌ها و ایران خودرو خبر داد.
توسعه داخلی‌سازی خودرو با کمک دانش‌بنیان ها

به گزارش صنعت نویس، امین حدادی تعمیق داخلی‌سازی تولید با کیفیت را از دستاوردهای توسعه همکاری پایدار با دانش‌بنیان‌ها دانست و گفت: شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌پایه در گروه صنعتی ایران خودرو از جمله ساپکو، ایپکو، جتکو، تام و نیرومحرکه، سبب تمرکز فعالیت‌های توسعه‌ای دانش‌پایه در این مجموعه شده که فرآیند توسعه را تسریع بخشیده است.
وی حضور جوانان متخصص و دانش‌آموخته را از جمله مزایای شرکت‌های دانش‌پایه عنوان کرد و گفت: بسیاری از نیازمندی‌های صنعت خودرو که پیش از این از طریق منابع خارجی تامین می‌شد با توان و تخصص جوانان کشور در حال داخلی‌سازی با رعایت استانداردها و یا تولید با حفظ کیفیت است.
حدادی، صرفه‌جویی قابل ملاحظه ارزی و بومی‌سازی و رسوب دانش تولید برخی از قطعات های‌تک را از دستاوردهای همکاری با دانش‌بنیان‌ها دانست و گفت: در همایش شناسایی ظرفیت‌های همکاری این شرکت‌ها با ایران خودرو، بخش دیگری از نیازهای زنجیره تامین ایران خودرو اعلام می‌شود و در حاشیه همین همایش امکان جذب، مذاکره و عقد تفاهم‌نامه با نخبگان و شرکت‌های دارای توان و تخصص رفع نیازمندی‌ها نیز وجود دارد.
عضو کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت های نخبگی و دانش‌بنیانی ایران خودرو خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از توان متخصصان داخل در شرایط تحریم امیدبخش تداوم توسعه و تولید با کیفیت در زنجیره ارزش خودرو کشور است.
گفتنی است، همایش «ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو»، در روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد در سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار می‌شود.
منبع: ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید