موسسه پیچ پیش بینی کرد

تصویر خودروسازی ایران در 10 سال آتی

موسسه فیچ در تحلیلی از وضعیت صنعت خودروسازی ایران پیش‌بینی کرد تولید خودرو در ایران طی دوره ده ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۹ به طور متوسط رشد سالانه ۱۲.۴ درصدی را تجربه کند و از سال ۲۰۲۴ تولید خودرو ایران بیش از یک میلیون دستگاه در سال شود.
تصویر خودروسازی ایران در 10 سال آتی

موسسه فیچ در جدیدترین گزارش خود از صنعت خودروی ایران به بررسی چشم انداز 10 ساله این صنعت پرداخته است.

در این گزارش آمده است: با توجه به این که ایران درگیر بحران کرونا، تحریم های آمریکا و کاهش قیمت نفت است، وضعیت صنعت خودرو این کشور در سال 2020 بدتر خواهد شد. سال 2020 سومین سال متوالی است که تولید خودرو ایران با کاهش مواجه خواهد شد. در پی بازگشت تحریم های آمریکا تولید خودرو ایران طی سال 2018 با افت 37.8 درصدی مواجه شد. ایران در سال 2019 نیز شاهد افت 10.3 درصدی تولید خودرو بود و انتظار می رود در سال جاری نیز این افت به 29.2 درصد برسد.

به موازات کاهش تولید، فروش خودرو در ایران نیز کاهش داشته است. در سال 2019 بالغ بر 14.5 درصد از فروش خودرو در ایران کاسته شد و انتظار داریم طی امسال نیز 21.1 درصد فروش خودرو در این کشور کاهش یابد.

براساس گزارش ها، بخش تولید قطعات خودرو در ایران با بدهی های کلان مواجه است. این بدان معناست که این بخش با فشار زیادی در سال 2020 مواجه است و بدون حمایت دولت به سختی می تواند خود را سر پا نگه دارد. دولت هم به دلیل مشکلات مالی نمی تواند از این بخش حمایت کند.

تولید خودرو ایران بین 20 آوریل تا 20 می 14.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. ایران خودرو و سایپا 78190 دستگاه خودرو در این دوره یک ماهه تولید کردند که 13436 دستگاه کمتر از سال قبل است. ایران خودرو علاوه بر خودروهای سواری، خودروهای تجاری مثل ون، پیکاپ، کامیون و اتوبوس هم تولید می کند که خط تولید چندین نوع از این خودروها متوقف شده است.
تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید