مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد

5 فاز پارس جنوبی امسال می آید

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ فازهای اولویت دار امسال پارس جنوبی هستند که تلاش می کنیم تا پایان سال با ظرفیت کامل به بهره برداری برسند.
5 فاز پارس جنوبی امسال می آید
 
به گزارش صنعت نویس، علی اکبر شعبانپور در نشست خبری اظهار داشت: براساس تعهدی که وزارت نفت بر عهده این شرکت گذاشته، امسال توسعه فازهای 19، 20 و 21 و یکی از فازهای 17 و 18 را در برنامه داریم.
 
وی افزود: در فاز 19 در مجموع چهار سکوی دریایی، 21 حلقه چاه و دو رشته خط 32 اینچ به منظور انتقال گاز از سکوهای اصلی به پالایشگاه خشکی وجود دارد.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد:در فاز 19  امکان انتقال گاز تولیدی سکوی اقماری این فاز به پالایشگاه برای شیرین سازی و تزریق آن به شبکه سراسری و تولید محصولات جانبی آن فراهم شده و اکنون در مدار است و حفاری سه سکوی فاز 19 پارس جنوبی کامل شده است.
 
وی ادامه داد: تا چند روز آینده نخستین ردیف گاز شیرین سازی شده پالایشگاه فاز 19 به شبکه سراسری تزریق می شود.
 
شعبانپور با بیان اینکه فازهای 20 و 21 در اولویت توسعه سال 95 قرار دارند، گفت: دو دکل حفاری بروی سکوی آنها در حال نصب است که هر سکو 11 حلقه چاه دارد و تا آخر تیرماه نخستین سکوی فاز 21 نصب می شود، ضمن این که پالایشگاه و بخش خشکی این فازها در وضع مطلوبی قرار دارند.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه دلیل تاخیر در راه اندازی فازهای 17 و 18 در بخش دریایی شرکت صدرا است، گفت: اکنون هر 4 واحد شیرین سازی این فازها آماده است اما به دلیل مشکلات مالی صدرا ساخت سکوها با تاخیر مواجه شده است.
 
شعبانپور تعهد امسال این شرکت را راه اندازی پنج فاز پارس جنوبی اعلام کرد و گفت: تا پایان سال 6 سکو در فازهای اولویت دار پارس جنوبی نصب می شود که رکورد جدیدی در نوع خود محسوب می شود؛ پیشتر این رکورد مربوط به سال 93 بود که همزمان چهار سکو نصب شده بود.
 
وی خاطرنشان کرد: فازهای 17 و 18، 19 و 20 و ٢١ فازهای اولویت دار امسال پارس جنوبی هستند که تلاش می کنیم تا پایان سال با ظرفیت کامل به بهره برداری برسند.

افزودن نظر جدید