یک پیش بینی مهم درباره قیمت دلار و سکه

در چند هفته آینده اتحادیه اروپا و ایران از یک توافق مهم رونمایی خواهند کرد. طبق این توافق یک خط مالی بین ایران و اروپا (احتمالا مستقل از سوئیفت) به یورو برپا خواهد شد که توسط آن بتوان مستقیم به اروپا پول فرستاد و گرفت و نکته مهم این است که آمریکا هیچ اطلاعاتی از جزئیات داد و ستدهای انجام شده در این خط نخواهد داشت .
یک پیش بینی مهم درباره قیمت دلار و سکه

به گزارش صنعت نویس، وقت آن رسیده است که یک پیشبینی در مورد بازار سکه و طلا در ایران بکنم. بنده عقیده دارم که حداکثر تا یکی دو ماه آینده (و حتی شاید زودتر) قیمت دلار و سکه به میزان قابل توجهی شکسته خواهد شد و به اصطلاح حباب ایجاد شده میترکد. سوال این است که چطور و به چه دلیل چنین حرفی میزنم؟ جزئیات پیشبینی به شرح زیر است:

در چند هفته آینده اتحادیه اروپا و ایران از یک توافق مهم رونمایی خواهند کرد. طبق این توافق یک خط مالی بین ایران و اروپا (احتمالا مستقل از سوئیفت) به یورو برپا خواهد شد که توسط آن بتوان مستقیم به اروپا پول فرستاد و گرفت و نکته مهم این است که آمریکا هیچ اطلاعاتی از جزئیات داد و ستدهای انجام شده در این خط نخواهد داشت (یا دست کم اطلاعاتش بسیار اندک خواهد بود) و به همین دلیل نمیداند دقیقا چه کسی را تحریم کند و یقه کدام شرکت را بگیرد و با این طرفند تا مقدار خوبی تحریم را میتوان دور زد. ایجاد چنین کانالی بین اروپا و ایران فروش نفت به اروپا را ممکن میکند.

در بدترین حالت حتی اگر آمریکا فشار مضاعف بیاورد و تلاش کند انتقال پول از چنین کانالی را ببندد، توافق ایران و اروپا این امکان را به وجود خواهد آورد که تبادل مستقیم کالا و نفت صورت گیرد. یعنی بدون انتقال پول، ایران نفت ارسال کرده و در برابر از دنیا کالا دریافت کند. البته چنین توافقاتی به معنای آن نیست که آمریکا دست از ظلم و تجاوز به حقوق بین الملل برخواهد داشت، ولی حداقلش این است که کارشکنی اش با مشکل جدی رو به رو خواهد شد.

دعا میکنم این پیشبینی در مورد ترکیدن حباب نیز درست باشد تا کمی از دشواری های هموطنان کاسته شود. و در انتها آیه 216 سوره بقره را یادآور میشوم، تا ببینیم قضا و قدر الهی چگونه رقم میخورد. آنجا که می فرماید:

"جهاد در راه خدا، بر شما مقرّر شد؛ در حالی که برایتان ناخوشایند است. چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن که خیرِ شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شرِّ شما در آن است. و خدا می‌داند، و شما نمی‌دانید."

 

منبع:رویداد 24

افزودن نظر جدید