یستی از عرضه اولیه‌های جدید

پس از عرضه اولیه نماد سیتا در چهارشنبه اخیر سهامداران باید منتظر عرضه اولیه کدام نمادهای دیگر باشند؟

صنعت نویس: پیش از عرضه اولیه سیتا، سهامداران شاهد عرضه اولیه وپویا بودند. قبل از آن، افسانه اروجی، معاون بازار فرابورس، خبر داده بود که دو عرضه اولیه در دستور کار فرابورس قرار دارد که یکی از این عرضه اولیه‌ها به روش ثبت سفارش و دیگری به روش گشایش نماد است.

وی به ایسنا توضیح داده بود: در واقع عرضه اولیه به روش ثبت سفارش برای سرمایه‌گذاری پویا و عرضه اولیه به روش گشایش نماد برای بیمه خاورمیانه است که در حال پیگیری امور مربوط به آن برای انتقال از بازار پایه به بازار اول هستیم.

احتمالا در روزهای آینده باید منتظر عرضه اولیه به روش گشایش نماد برای بیمه خاورمیانه بود.

همچنین عرضه اولیه دیگری که احتمالا در آینده نزدیک انجام شود، مربوط به لیزینگ پارسیان است.

اخیرا مدیرعامل لیزینگ پارسیان از عرضه اولیه سهام این شرکت با نماد ولپارس، در بورس تهران تا پایان تیر ماه خبر داده و گفته بود: پروسه عرضه لیزینگ پارسیان در بورس تهران به مراحل پایانی رسیده است و در مرحله قیمت‌گذاری قرار دارد.

لیست جدید عرضه اولیه‌های پیش‌رو
علاوه بر نمادهای مورد اشاره،در چند روز اخیر اخبار متعددی درباره عرضه اولیه در بورس منتشر شده است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر با بیان اینکه سهام نیروگاه گیلان تا پایان تیرماه جاری قرار است در بورس عرضه شود گفت: نیروگاه گیلان از سازمان خصوصی‌سازی خریداری شده و سود و زیان مطلوبی دارد.

همچنین شرکت تولید نیروی برق آبادان با نماد «آبادا» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

از سوی دیگر اعلام شد که براساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سهام پتروشیمی بندر امام امسال به بازار سرمایه عرضه می‌شود.

مدیر عامل شرکت سیم و کابل ابهر هم از ورود این شرکت به بورس از اواخر تابستان امسال با سرمایه ۱۰۲ میلیارد تومان خبر داد.

معاون مالی و اقتصادی هلدینگ زر، هم از انتشار اصلاحیه تغییر قیمت محصولات زر روی سایت کدال خبر داد و گفته است: مانع خاصی برای عرضه اولیه غزر نداریم و تمامی موارد خواسته‌شده از سوی سازمان بورس را اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ‌شیمی‌ بافت نیز از عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار سرمایه خبر داد.

در کنار این نمادها، براساس اعلام بانک تجارت، مراحل پذیرش تامین سرمایه کاردان به بورس در حال انجام است و شاهد عرضه اولیه آن خواهیم بود.

این اخبار در حالیست که در هفته اخیر وزیر اقتصاد گفت: با تامین اجتماعی و شستا تفاهم کردیم تا ۲۱ شرکت بورسی عرضه اولیه داشته باشند و از هفته آینده عرضه‌های اولیه طی دو روز عرضه می‌شود.

اما آیا زیرساخت‌های دو عرضه اولیه در هر هفته مهیا است؟

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید