با توجه به برنامه ریزی جدید وزارت صمت

پیش فروش خودرو حذف شد

به نظر می رسد وزارت صنعت،معدن و تجارت (صمت) در راستای افزایش عرضه به بازار، پیش فروش خودروهای داخلی را حداقل برای امسال حذف کرده است.
پیش فروش خودرو حذف شد

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، آن طور که معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرده، دو شرکت ایران خودرو و سایپا، مکلف هستند 60 درصد تولیدات روزانه خود را به تعهدات معوق اختصاص دهند و 40 درصد باقی مانده را نیز تا پایان سال در قالب فروش فوق‌العاده عرضه کنند. به گفته مهدی صادقی نیارکی، فروش فوق العاده تا پایان سال با تحویل یک تا سه ماه انجام می شود که در مجموع شامل 150 هزار دستگاه خواهد بود. به گفته وی، به طور متوسط ماهیانه 25 هزار دستگاه خودرو به طور منظم توسط این دو شرکت در قالب فروش فوق العاده عرضه خواهد شد.
با توجه به حساب و کتاب وزارت صمت، به نظر می رسد این وزارتخانه عملا پیش فروش خودرو را حداقل برای امسال حذف کرده است، زیرا خودروهایی که قرار است در نیمه دوم سال تولید شوند، تماما صرف تعهدات خودروسازان (به ویژه معوق ها) و فروش فوق العاده آنها خواهد شد. در واقع با توجه به سهم 40 درصدی فروش فوق العاده از تولید و سهم 60 درصدی تعهدات، عملا دیگری سهمی برای پیش فروش خودرو باقی نخواهد ماند. در فروش فوق العاده، خودروهای ثبت نامی باید بین یک تا سه ماه تحویل شوند، ضمن آنکه قیمت شان قطعی بوده و همان ابتدا از مشتریان اخذ می شود. این در حالی است که در پیش فروش، بازه زمانی تحویل خودروهای ثبت نامی تا یکسال نیز در نظر گرفته شده و مشتریان ابتدا بخشی از مبلغ را پرداخت و مابقی را کمی قبل از تحویل خودرو می پردازند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید