پیغام خطا

  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.

پیش بینی معاون وزیرصنعت از رشد 10 درصدی صنعت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: پیش بینی می کنیم رشد صنعت در سال ۹۶ به ۱۰ درصد برسد.
پیش بینی معاون وزیرصنعت از رشد 10 درصدی صنعت

به گزارش صنعت نویس، منصور معظمی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشستی خبری که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد،گفت: اگر بنگاه ها نتوانند خود را با شرایط روز تطبیق دهند، سرنوشت آنها به طور قطع توقف یا از سازمان بیرون رفتن است.

وی افزود: ایدرو ۲۵۰ طرح را اجرا و بعد از تصویب اصل ۴۴ واگذار کرده است؛ بنا نیست بنگاهداری کند، بلکه شرکت هایی را ایجاد و واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه امروز داریم به سمت تغییر ماموریت حرکت می کنیم، تصریح کرد: این سازمان، یک سازمان دولتی است که ماموریت سرمایه گذاری در بخش هایی را دارد که بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در آن بخش ها نیست .ما همکار بخش خصوصی هستیم و از آنها حمایت می کنیم، نه رقیب بخش خصوصی هستیم و نه خواهیم بود.

معظمی تصریح کرد: ۱٨ طرح داریم که در مرحله اجراست که فقط یک طرح متعلق به دولت است و ۱۷ طرح دیگر با کمک بخش خصوصی یا سرمایه گذاری خارجی اجرا می شود. ارزش این ۱٨ طرح ۶۰ هزار میلیارد ریال است.

وی متذکر شد: جای تعجب است که سازمان خصوصی سازی از محل واگذاری پول ما را نمی دهد. مجلس باید تکلیف سازمان های توسعه ای را روشن کند که بدهی خود را به سازمان های توسعه ای پرداخت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که شرکت هایمان را می فروشند، اما پولشان را به ما نمی دهند، گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان گسترش است.

معظمی در بخش دیگری از سخنانش به شرایط امروز اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: بیشترین سرمایه گذاری در صنعت و معدن بعد از برجام صورت گرفته است.

وی با بیان این که ٨.٨ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن بوده است، افزود: ۱۷۲ طرح تصویب شده که ۵.۵ میلیارد دلار در حال اجراست.

رشد صنعت به 10 درصد می رسد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: پیش بینی می کنیم رشد صنعت در سال ۹۶ به ۱۰ درصد برسد.

معظمی در ادامه به قراردادهای صنعت خودرو اشاره و متذکر شد: قرارداد رنو با ایدرو در دولت یازدهم به امضا خواهد رسید.

وی ادامه داد: در دوره فعالیت خود، سندتوسعه دریایی و همچنین ساخت ۲ هزار واگن را نهایی کردیم که اشتغال خوبی را ایجاد کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: فاز ۱۴ پارس جنوبی در حال انجام است که ۲ هزار شغل ایجاد کرده که انتظار می رود این تعداد به ٨ هزار شغل برسد.

معظمی تصریح کرد: انتظار ما این است که بخشی از درآمدی که ایدرو از محل سرمایه گذاری ها به دست می آورد، به خود ایدرو بازگردد.

وی تاکید کرد: ایدرو در تمام سرمایه گذاری های خارجی، سهم غیرمدیریتی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به این که چرا اجرای قراردادها از جمله رنو اینقدر زمان بر است، گفت: منتقدان سال های سال است که به واردات عادت کردند؛ ما باید قراردادهایی را منعقد کردیم که ساخت داخل افزایش یابد. این موضوع زمان بر است و زمان های زیادی را باید صرف مذاکرات کنیم تا بتوانیم در بحث موضوع ساخت داخل جلو برویم.

معظمی افزود: یکی از پیش شرط های ما این است که خودروسازان خارجی طرف قرارداد مسوول باشند که منابع خارجی را به ایران بیاورند.بنابراین قرار نیست درهای کشور را باز کنیم و بدون محدودیت واردات صورت گیرد. آنجایی که می توان تولید کرد، واردات جفا به تولید داخلی است.

پاسخ به یک سئوال تکراری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنشی تعجب آمیز به این سوال که چرا متن قراردادها را منتشر نمی‌کنید؟ عنوان کرد: چرا اعلام نمی کنیم؟! من نمی دانم چند بار باید این موضوع را اعلام کنم.

معظمی در ادامه با بیان این که امروز یکی از نارضایتی های مردم، خدمات پس از فروش است، گفت: مردم انتظار دارند خودرویی که می خرند، خدمات خوبی را ارائه دهد. تذکرات زیادی به شرکت های خودروسازی برای افزایش کیفیت داده ایم، اما هنوز با شاخص ها و استانداردها فاصله زیادی داریم. ما تعارف نداریم، باید الزامات رعایت شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا محصولات جدیدی که با مشارکت خودروسازان خارجی تولید می شود، برپایه چه قیمتی خواهد بود؟ ادامه داد: قیمت را بازار هدف مشخص می کند، اما برای ما با توجه به جامعه هدف، تولید خودروهای گران ملاک نیست. هدف وزارتخانه این است که واردات خودرو افزایش پیدا نکند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه درباره قیمت خودرو پژو ۲۰۰٨، گفت: ایران خودرو یک بنگاه است و ما قرار نیست دخالت کنیم.

معظمی افزود: درباره مبلغ پیش پرداخت ۶۰ میلیون تومانی نیز سازمان حمایت اطلاعیه داد و می توانند پول ها را دریافت کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا ایران خودرو مبلغ اضافی از مردم گرفته که حالا باید برگرداند؟گفت: ایران خودرو در این رابطه بی‌سلیقگی کرد.

ریيس سازمان گسترش و نوسازی عنوان کرد: اگر ايران خودرو بی سليقگی نكرده بود، قطعا پيش پرداخت خودروي ٢٠٠٨، ٦٠ ميليون تومان نبود و مردم تنها بايد حدود ٥٠ ميليون تومان پرداخت می كردند.

پشت پرده را نمی دانم

معظمی همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته شده دلیل طولانی شدن زمان قرارداد با رنو، به کوئید ارتباط دارد، گفت: من پشت پرده را نمی دانم، چون خودم پشت پرده هستم، اما طبیعی است که ما دنبال تنوع محصول باشیم.

وی افزود: اگر دولت خود را مسوول بداند که باید شرایطی را فراهم کند که امکانات بیستری در اختیار مردم قرار گیرد، این تصمیم درباره قرارداد ایدرو با رنو گرفته شد. دولت برای جلوگیری از انحصار، وارد این قرارداد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: خودرو اگر در یک بازار رقابتی وارد شود، با کیفیت و قیمت بهتری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معظمی درباره قرارداهای نفتی و ورود ایدرو به این حوزه متذکر شد: قرادادهای نفتی با وزارت نفت است و ما توانستیم در اردیبهشت امسال مجوزی را برای توسعه یک میدان نفتی از وزارت نفت دریافت کنیم. این میدان نفتی سوسنگرد نام دارد که با مشارکت شرکت ملی نفت و شرکای خارجی که انتخاب شده اند، اجرایی می شود.

وی در ادامه اعلام کرد: فردا از ۵۰ طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی رونمایی می شود؛ برآورد اولیه حجم سرمایه گذاری این طرح ها ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

منبع:خبرآنلاین

افزودن نظر جدید