در واكنش به مطلب صنعت نويس منتشر شد

پاسخ آرياديزل به مشتريان

اوايل هفته جاري خبري با عنوان "سرگرداني مشتريان آرياديزل" در سايت صنعت نويس منتشر شد كه در پي آن، روابط عمومي اين شركت جوابيه اي وا به شرح زير ارسال كرده است.

 در خصوص مطالب منشتر شده در سایت صنعت نویس موارد ذیل به اطلاع رسانده می شود كه استراتژی فروش آریا دیزل، این شرکت بطور کل دو نوع روش فروش را در نظر دارد:

1- فروش بصورت نقدی این نوع فروش در صورت وجود محصول در انبار شرکت صورت گرفته و بصورت پرداخت وجه در زمان عقد قرار داد توسط مشتری به شرکت و تحویل فوری محصول صورت می پذیرد.

2- فروش با استفاده از تسهیلات جهت تامین تسهیلات برای تسهیل خرید مشتریان با توجه به شرایط اقتصادی، رقبا و درخواست های مشتریان همواره موارد را به سمتی سوق می دهد که شرکت آریا دیزل در کنار آنکه باید تامین کننده محصول بشد، سعی بر آن دارد که بتواند شرایط مالی مناسب جهت خرید را نیز برای مشتریان خود فراهم نماید. مهمترین روش های اعطا تسهیلات به شرح ذیل می باشد: - عقد قرارداد با بانک ها و لیزینگ ها جهت اعطا تسهیلات به متقاضیان - اعطا تسهیلات به مشتریان توسط شرکت آریا دیزل - عقد قرارداد با سازمانهای دولتی در خصوص اعطا تسهیلات به متقاضیان با استفاده از سیستم بانکی با توجه به آنکه شرکت آریا دیزل یک شرکت کاملا خصوصی بوده و بر اساس درآمد های خود، هزینه های واردات، تولید و ... را تامین می نماید، سعی بر آن است که بتواند شرایط فروش را برای متقاضیان متناسب با شرایط بازار رقابتی نماید تا چرخه حیات شرکت دچار وقفه نگردد.

مشکلات دریافت تسهیلات: از آنجاییکه تسهیلات دهنده گان اعتبارسنجی متقاضیان را بعهده دارند، در غالب موارد، اعتبار سنجی را بر اساس پروتکل های داخلی خود یا الزاماتی که توسط سازمانها یا نهاد های ذیصلاح ابلاغ شده انجام می دهند. در طی این فرایند در بسیاری از اوقات مشاهده شده که متقاضی از نظر اعتباری نتوانسته شرایط دریافت تسهیلات را احراز نماید و این تاخیر در دریافت تسهیلات موجب شده تحویل کامیون نیز با تاخیر انجام شود. در پاره ای اوقات بطول انجامیدن دریافت تسهیلات توسط مشتری و نوسانات اقتصادی و روش های پرداخت وجه توسط آریا دیزل به شرکت سازنده، موجب تغییر قیمت مشتری می گردد که در این موارد مشتریان را نسبت به فروشنده علیرغم اینکه در تخصیص تسهیلات به مشتریان نقشی ندارد مکدر می نماید. بدون شک برخی از معرفی شده گان به لیزینگ در تکمیل مدارک یا ارائه تضامین کافی جهت دریافت تسهیلات کامیاب نبوده و به همین دلیل موفق به دریافت تسهیلات لیزینگی نشده اند و این امر موجب آن شده که در نهایت موفق به تحویل گرفتن کامیون ثبت نام شده نگردند که در این موارد چنانچه متقاضی از ثبت نام انجام شده منصرف شود، دقیقا مطابق بندهای قرار داد که بامضا متقاضی رسیده است رفتار شده و مبالغ دریافتی از متقاضی به حساب ایشان عودت داده می شود.

لذا این شرکت اعلام می دارد که اعتبار سنجی متقاضیان دریافت تسهیلات توسط لیزینگ صورت گرفته و این شرکت تاثیری در رد یا پذیرش درخواست تسهیلات متقاضی نداشته و ندارد و چنانچه بر اساس ضوابط شرکت، متقاضی بتواند با استفاده از تسهیلات لیزینگ یا منابع شخصی خود اقدام به تکمیل وجه نماید می تواند کامیون ثبت نام شده خود را به نرخ مصوب تحویل گیرد. 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید