وزیر صنعت: قیمت خودرو کاهش می یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کاهش تولید خودرو روی قیمت تاثیر گذاشته است، گفت: با افزایش تیراژ تولید، قیمت های بازار خودرو حتما کاهش می یابد.

«رضا رحمانی» امروز (دوشنبه) در حاشیه آیین معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران، در جمع خبرنگاران افزود: برنامه ای برای افزایش تولید خودرو تدوین شده است. وی ادامه داد: وزارت صنعت به دنبال این است که با رفع موانع تولید، تیراژ را به روال قبلی بازگردانیم و به این ترتیب، قیمت بازار خودرو را اصلاح کنیم. وی ادامه داد: روند تولید خودرو در ماه های قبلی نزولی بوده که با اجرای برنامه های اصلاحی، این روند صعودی خواهد شد. وزیر صنعت اظهار داشت: در شرایط تحریم، تولید برخی خودروها بیش از سایر خودروها تحت تاثیر قرار گرفته اما باید توجه داشته باشیم که سهم این خودروها در بازار محدود بوده و عمده تولید خودروی کشور، داخلی سازی شده است.

** مشورت با بخش خصوصی برای رفع موانع صادرات

رحمانی در پاسخ به این پرسش که «بخش خصوصی از وضع مقررات متعدد و متناقض گلایه دارد، وزارت صنعت چه برنامه ای دارد؟» گفت: یک کارگروه مشترک با بخش خصوصی تشکیل داده و اعلام کرده ایم که هر مانع صادرات را در این کارگروه اعلام کنند تا این موانع برطرف شود.

وزیر صنعت افزود: تنها ملاحظه ای که در صادرات داریم، این است که صادرات نباید برای تنظیم بازار داخل و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای داخلی مشکلی ایجاد کند. وی ادامه داد: در حمایت از صادرکنندگان حد و مرزی نمی شناسیم و این مقوله به عنوان اولویت دولت و وزارت صنعت مورد توجه قرار دارد. به گزارش ایرنا، آیین معرفی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران صبح امروز (دوشنبه) با حضور «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا مودودی» سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، «مسعود خوانساری» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و همچنین تعدادی از بخش خصوصی فعال در زمینه صادرات، در هتل ارم تهران برگزار شد. در این مراسم، ۱۵ صادرکننده نمونه استان تهران به عنوان صادرکننده نمونه قدردانی شد که شامل «نفت بهران»، «نیواد برزن»، «سینا کاشی»، «شیشه مظروف یزد»، «نانو فناوران دارویی الوند»، «صنایع ریخته گیری پرلیت آسیا»، «مجتمع صنایع لاستیک یزد»، «تجارت آرمان پگاه»، «فرآورده های لبنی تین» ، «دمنده»، «لوله گسترخادمی»، «تولیدی و صنعتی ممتاز سهند»، «شیر پاستوریزه پگاه تهران»، «شیشه سازی مینا» و «صانیر» است. علاوه بر این، شرکت های «آذرپاسیلو»، «دشت بهشت آریا»، «آرتا ویل تایر»، «گروه صنعتی پاکشو» و «پارس تابلو» به عنوان شرکتهای شایسته تقدیر تجلیل شدند.

ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید