ورود اولین خودرو برقی به کشور

با مجوز دولت، اولين خودروی تمام برقی دارای پنل خورشيدی توسط یکی از شرکت‌های برق استانی وارد کشور شد.
ورود اولین خودرو برقی به کشور

به گزارش صنعت نویس،نخستين خودروي تمام برقي داراي پنل خورشيدي ایران با مصوبه و مجوز رسمي هیات دولت، به منظور انجام تحقيقات و ساخت شارژر سريع آن از انرژي‌هاي پاك تجديدپذير (خورشيدي و بادي) وارد کشور شد.

اين خودرو تمام برقی پس از پست سرگذاشتن مراحل شماره گذاري، هم اكنون در حال بهره برداري تحقيقاتي توسط شرکت توزيع برق آذربايجان شرقي و دانشگاه تبريز است.

اين خودرو ساخت یک شركت ژاپن بوده و يكي از پرفروش ترين خودروهاي برقي در سطح جهان به شمار مي‌رود، ضمن آنکه اين خودرو با هر بار شارژ، از توان پیمایش بیش از ۱۲۷ كيلومتر برخوردار بوده و فاقد هرگونه آلودگي هوا و صدا است.

يوسف سرافراز مديرعامل شركت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي، هدف از اجرای طرح تحقیقاتی ورود و شارژ خودروی برقی به کشور را انجام مطالعات براي بررسي تأثيرات آتي ايستگاه‌هاي توليد برق، شارژرهاي سريع و انبوه اين خودروها بر روي شبكه‌هاي برق شهري كشورعنوان کرد و گفت: از این رو با همكاري ميان دانشگاه تبريز، مقرر شده روش‌ها و تكنولوژي‌هاي مرتبط با شارژ اين خودروها، فرهنگ استفاده از منابع انرژي‌هاي پاك و تجديدپذير براي توسعه ايستگاه‌هاي شارژ اين خودروها مورد مطالعه و بررسی قرار بگيرد.

منبع:مهر

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید