نحوه همکاری با پژوی فرانسه مثل قبل نباشد

بهرام شهریاری درباره قرارداد جدید پژو با ایران خودرو گفت: بر اساس این قرارداد از همان ابتدای تولید این محصولات حداقل باید ۲۰ درصد قطعات این خودروها ساخت ایران باشد که به نظرم وضع چنین شرطی اشتباه است.

صنعت نویس: بهرام شهریاری عضو هیات مدیره قطعه سازان خودرو با اشاره به بازار مناسبی که در منطقه و اطراف ایران برای صادرات خودرو وجود دارد به خبرنگار تراز گفت: اگر بخواهیم از این بازار بکر در جهت منافع خودمان استفاده کنیم باید دید با چه روشی می توانیم راه طولانی را در کوتاه مدت طی کنیم. وی درباره قرارداد جدید پژو با ایران خودرو افزود: بر اساس این قرارداد از همان ابتدای تولید این محصولات حداقل باید ۲۰ درصد قطعات این خودروها ساخت ایران باشد که به نظرم وضع چنین شرطی اشتباه است.

شهریاری در باره دلایل این موضوع بیان داشت: اگر من قطعه ساز ایرانی بتوانم قطعه مورد نیاز را با کیفیت و قیمت مناسب تولید کنم فرانسوی ها که دیوانه نیستند قطعه ایرانی را رها کرده و از کشور دیگری این قطعات را وارد ایران کنند. آن ها صرفا به کیفیت و قیمت تمام شده کالاها فکر می کنند.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد قراردادها و نحوه همکاری ایران خودرو با پژو یا سایر خودروسازهای ایرانی مانند گذشته باشد کار عبثی صورت گرفته است. ما در طول بیش از دو دهه گذشته اصلا در تولید خودرو شراکت نداشتیم بلکه صرفا یک خریدار بودیم. برای مثال پراید اولین تولید شرکت کیا بود که ما از آن ها خریدیم اما امروز کیا ده ها محصول دارد و ما همچنان در حال تولید و فروش پراید هستیم.

این فعال اقتصادی درباره جایگاه پژو به عنوان یک برند خودروساز در دنیا اظهار داشت: به هر حال ما یک سابقه همکاری با شرکت پژو داریم که با توجه به تمام موضوعات پیش آمده اعتماد و شناختی بین طرفین نسبت به سایر شرکت های خودروساز وجود دارد.

وی افزود: به هر حال پژو در هر پله ای بایستد با ما متفاوت بوده و قطعا همکاری مجدد اما متفاوت ما با پژو یک حرکت رو به جلو برای ما محسوب می شود.

شهریاری در خاتمه خاطرنشان کرد: ضمن اینکه الان مذاکره با چندین شرکت دیگر مانند فولکس واگن و تویوتا و...  نیز ادامه دارد. یعنی ورود پژو به ایران به معنی عدم حضور دیگران نیست.

تراز

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید