مکاتبه وزارت ارتباطات با با اینستاگرام و واتساپ

زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت: به زودی نسخه جدید پیام رسان ایتا منتشر می‌شود و در نسخه جدید آن امکان تماس تصویری وجود دارد.
مکاتبه وزارت ارتباطات با با اینستاگرام و واتساپ

به گزارش صنعت نویس، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور شب گذشته در گفت‌وگوی تلویزیونی خود تاکید کرد، ما از فعالیت هر پلتفرم خارجی در ایران استقبال می‌کنیم مشروط بر اینکه حداقل به قواعد خودشان پایبند باشند.

وی افزود: به تازگی مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا که مالک شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ است، مکاتبه کرده است که در این زمینه مذاکره کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: همین‌جا اعلام می‌کنیم هر پلتفرم خارجی که قواعد جمهوری اسلامی و یا حداقل قواعد خودشان را بپذیرد و به آن پایبند باشند که بتوانیم حقوق مردم را در این پلترفرم‌ها دنبال کنیم، استقبال خواهیم کرد.

زارع‌پور بیان کرد: مصوبه فیلتر شدن اینستاگرام و تلگرام که رئیس جمهور هم به آن اشاره کردند ارتباطی به وزارت ارتباطات یا حتی دولت ندارد؛ این تصمیمی است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور سران سه قوه گرفته شده است.

وی ادامه داد: ارتباط صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های کشور برقرار است؛ روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی از طریق پیام‌رسان‌ها و با کیفیت انجام می‌شود و هر روز بر کیفیت آنها اضافه می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همه زیرساخت‌های وزارت ارتباطات پای کار پیام‌رسان‌ها آمده که بتوانند خدمات باکیفیتی را به مردم ارائه کنند. حدود 4-5 پیام‌رسان‌هایی که این روزها مردم از آن استفاده می‌کنند این قابلیت را دارند.

زارع‌پور عنوان کرد: به زودی نسخه جدید پیام رسان ایتا که بعد از روبیکا بیشترین اقبال را داشته است، منتشر می شود و در نسخه جدید آن امکان تماس تصویری وجود دارد.
منبع: تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید