مشارکت جدید نفتی ایران-کانادا

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تشریح جزئیات توافق جدید با یک شرکت کانادایی، از ادامه مذاکرات با شرکت OMV اتریش برای توسعه میدان چشمه خوش خبر داد.
مشارکت جدید نفتی ایران-کانادا

سلبعلی کریمی در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر تولید نفت از میادین مناطق مرکزی به حدود ۱۸۳ هزار بشکه در روز افزایش یافته است، گفت: با توجه به لغو تحریم‌ها و برنامه افزایش صادرات نفت ایران تولید نفت از میادین مناطق مرکزی کشور به بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون اولویت افزایش تولید نفت با میادین نفتی مشترک با عراق در غرب کشور است، تصریح کرد: هم اکنون بیشترین تعداد دکل‌های حفاری در میادین غرب کشور مستقر هستند.

این مقام مسئول با اشاره به ادامه مذاکرات با شرکت OMV اتریش برای توسعه میدان چشمه خوش، بیان کرد: هم اکنون مذاکرات فنی و قراردادی در سطح شرکت نفت در حال انجام است.

وی، پتانسیل سرمایه گذاری در میادین نفت و گاز مناطق مرکزی ایران را حدود ۱۱ میلیارد دلار برآورد کرد و یادآور شد: این سرمایه گذاری با اولویت افزایش ضریب بازیافت، توسعه میادین مشترک نفت و گاز و اجرای طرح های تولید ثانویه همچون راه اندازی واحد های نمک زدایی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به مذاکرات انجام شده و توافقات مقدماتی با یک شرکت بزرگ نفتی کانادایی، خاطرنشان کرد: قرار است با استفاده از تکنولوژی این شرکت کانادایی چند واحد نمک زدایی نفت در میادین نفتی مناطق مرکزی ایران احداث شود.

به گزارش مهر، موافقت نامه ساخت نخستین واحد نمك زدایی سیار نفت با مشاركت یک شرکت كانادایی، بین پژوهشگاه صنعت نفت و شركت نفت مناطق مركزی ایران امضا شد.

در همین حال، امیرعباس حسینی معاون امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه امضای این موافقتنامه به خبرنگاران اعلام کرد: برای نخستین بار واحد نمك زدایی متحرك در صنعت نفت ساخته می شود.

پژوهشگاه صنعت نفت و شركت «كیگام» كره جنوبی برای شناسایی ذخایر هیدروكربوری یك توافق نامه مشترک همکاری امضا كردند. «حمیدرضا كاتوزیان» و «هانی كیم» روسای پژوهشگاه صنعت نفت و شركت «كیگام» كره جنوبی برای شناسایی ذخایر هیدروكربوری یك توافق نامه مشترک همکاری امضا كردند.

براساس این توافق نامه مشترک همکاری، ایران و كره جنوبی برای شناسایی ذخایر هیدروكربوری متعارف و غیرمتعارف، مطالعات پتروفیزیك و ژئوفیزیك و موضوع های علمی و پژوهشی همكاری می كنند.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید