مدیریت «ثامن‌الحجج» به بانک‌مرکزی سپرده شد

وزیر دادگستری در خصوص آخرین وضعیت مؤسسه ثامن‌الحجج گفت: بانک مرکزی به این نتیجه رسیده است که مدیریت این مؤسسه را برعهده بگیرد.

به گزارش صنعت نویس،مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه اولین نشست مشترک مدیران کل عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه‌ها که امروز در ساختمان وزارت دادگستری برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مؤسسه ثامن‌الحجج گفت: بانک مرکزی به این نتیجه رسیده است که مدیریت این مؤسسه را برعهده بگیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون در دولت به جمع‌بندی کامل نرسیدیم، اما قرار است در مدت مدیریت بانک مرکزی، سپرده‌ها نظم و انضباط پیدا کند تا مشخص شود چه تعداد از افراد، چه مقدار طلبکار یا بدهکارند.

وی در خصوص ایجاد بانک اطلاعاتی برای مبارزه با فساد نیز گفت: این بانک ایجاد شده و گلوگاه‌ها و روش‌های مبارزه مشخص شده‌اند و قرار است در داخل دولت برای مسئولان مربوطه دسترسی ایجاد شود، البته ایجاد دسترسی عمومی نیز مطلوب است.

پورمحمدی در خصوص بودجه این بانک نیز گفت: در این خصوص متکی به تأمین بودجه نشدیم چرا که تأمین بودجه گاهی بهانه کار نکردن است.

وزیر دادگستری ادامه داد: همانگونه که وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی با کسری بودجه مواجهند، وزارت دادگستری نیز با کسری بودجه مواجه است، ولی باید نشان دهیم با هزینه کمتر نیز کار انجام می‌شود.

منبع:فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید