شورای رقابت تعیین کرد

محدوده مجاز افزایش قیمت خودرو

رییس شورای رقابت اعلام کرد بر اساس فرمول قیمت‌گذاری جدید، خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو ۱۰ درصد و گروه صنعتی سایپا ۲۳ درصد افزایش قیمت خواهند یافت.
محدوده مجاز افزایش قیمت خودرو

امروز در جلسه‌ای میان وزارت صنعت معدن و تجارت (صمت)، سازمان حمایت، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار توافقات بر سر تعیین قیمت خودرو انجام شد.

عباس قبادی، دبیر کارگروه تنظیم بازار در این نشست اعلام کرد که ضوابط قیمت گذاری توسط شورای رقابت اعلام و مورد تایید ستاد تنظیم‌ بازار قرار گرفت.

وی همچنین در توضیح شرایط جدید ثبت نام خودرو گفت: ظرفیت ثبت‌نام برای هر کد ملی فقط یک خودرو است و داشتن گواهینامه و سن ۱۸ سال برای نام‌نویسی الزامی است. همچنین بر شرایط خودرو در بحث احتکار تأکید شد و ناظران بر فرایند احتکار خودرو نظارت جدی خواهند کرد.

به گفته این مقام مسئول، سه روش فروش فوق‌العاده، پیش فروش تا یک سال و مشارکت تولید درنظر گرفته شده است و بعد از اطلاعیه فروش فوق‌العاده که تحویل سریعتر است یک هقته سایت باز خواهد شد و افرادی که تمایل دارند نام‌نویسی می‌کنند.

قبادی با بیان اینکه بر اساس دستور وزیر صمت، مقرر شده که سیاست‌های کلان نظارتی در بحث ثبت نام، تولید حداکثری، نظارت بر فروش و کیفیت خودرو مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار با همکاری شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و معاونت صنعتی وزارت صمت روش‌های فروش، بحث‌های نظارتی و مسائل مربوط به قیمت که شورای رقابت به آن پرداخته بود را تصویب کرده است.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و ۲۳ درصدی سایپا

رضا شیوا، رییس شورای رقابت نیز در این جلسه با اعلام اینکه بر اساس فرمول قیمت‌گذاری جدید، قیمت خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو ۱۰ درصد و گروه صنعتی سایپا ۲۳ درصد افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: به دلیل اینکه افزایش قیمت خودروهای ساخت ایران خودرو در بهمن ۱۳۹۷ به مراتب بیشتر از سایپا بود، ایران خودرویی‌ها کمتر باید سود ببرند.
وی با بیان اینکه در بهمن ۱۳۹۷ ایران خودرویی‌ها ۸۴ درصد افزایش قیمت و سایپایی‌ها ۶۴ درصد رشد قیمت داشتند، اظهار کرد: تلاش شده در این شیوه قیمت گذاری خودروهای تولیدی به دست مصرف کننده واقعی برسند و حباب قیمتی شکسته شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید