مجوز مجلس به دولت برای ۷/۵ میلیارد یورو تهاتر نفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای به دولت اجازه تهاتر نفت به میزان هفت و نیم میلیارد یورو را دادند.

به گزارش صنعت نویس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) و در جریان بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق درباره بخش های درآمدی بودجه ۱۴۰۱، بند (ی) تبصره ۱ را به شرح زیر تصویب کردند.

دولت مکلف است از طریق شرکت ملی نفت ایران در خصوص برنامه تقویت بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی دفاعی براساس ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور تا مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون (۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو و همچنین اجرای تکالیف این قانون از جمله پرداخت تعهدات مربوط به طرحهای دفاعی و پیشرفت و آبادانی و محرومیت‌زدایی با دریافت تضامین کافی از محل تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به این اشخاص براساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران تسویه و از طریق منابع و مصارف عمومی دولت و براساس جدول شماره (۲۱) این قانون با خزانه‌داری کل کشور، اعمال حساب کند.

در بخش درآمدی جزء ۲ بند (ی) آمده است، دولت مجاز است تا مبلغ ۳ میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو از محل تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی و براساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران تسویه و از طریق منابع و مصارف عمومی دولت و براساس جدول شماره(۲۲) این قانون با خزانه داری کل کشور اعمال حساب کند. اجرای این حکم منوط به اجرائی شدن سقف تعیین شده در بند(ب) این تبصره نیست و مازاد بر سقف مندرج در بند مذکور است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید