ماجرای واریزهای ۴۰ هزار میلیارد تومانی به حساب مردم

طی روزهای گذشته تصاویر و خبرهایی درباره واریز بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پول به حساب برخی افراد و برداشت آن مطرح شده که بانک مربوطه، علت آن را "بروز خطای سیستمی" عنوان کرده است.

به گزارش صنعت نویس، در روزهای گذشته تصاویر، کلیپ‌ها و خبرهایی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد مبلغی حدود ۴۰۴ هزار میلیارد ریال به حساب برخی شهروندان که مشتریان بانک آینده هستند، واریز شده است که در برخی موارد بانک آن را برداشت کرده و در برخی موارد از مشتری خواسته است که حضورا به شعبه مراجعه کند و مبلغ واریز شده را برگرداند.

محمدجواد، یکی از شهروندان تهرانی است که این اتفاق برایش رخ داده است. او به ایسنا گفت که دوشنبه هفته گذشته ساعت ۱۰ شب پیامکی برایم ارسال شد با این مضمون که "اقساط تسهیلات شما که به اشتباه دریافت شده است به حساب شما بازگردانده می‌شود". اما وقتی این مبلغ را دیدم آن را جدی نگرفتم که چند ساعت بعد، یعنی ساعت یک بامداد مبلغ ۴۰۴ هزار میلیارد ریال به حساب من واریز شد و ساعت ۸:۳۶ صبح این مبلغ از حسابم برداشت شد. البته با توجه به این‌که ۴۰ هزار میلیارد تومان مبلغ بسیار بالا و خارج از تصورم بود، آن را جدی نگرفتم.

این شهروند تهرانی افزود: وقتی که پول از حسابم برداشت شد به بانک رفتم و ماجرا را از رئیس شعبه پرسیدم اما از قبل انگار می‌دانست که من درباره کدام مبلغ صحبت می‌کنم. نهایتا به من اطمینان داد که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و یک خطا و اشتباه عامل بوده است. همچنین ساعت ۱۷ همان روز از سمت بانک پیامکی دریافت کردم که به من اطمینان داد "هیچ مسئولیتی بابت این واریز متوجه من نیست و پیامک ارسالی مبنی بر واریز مبلغ ناشی از وصول ناموفق پرداخت الکترونیکی، خطای سیستمی بوده است".

این مشتری بانک آینده ادامه داد: پس از این‌که شنیدم این اتفاق برای چند نفر دیگر از مشتریان بانک آینده رخ داده قدری نگران شدم و به فکر فرو رفتم و از مسئولان می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کنند و به صورت شفاف برای مردم توضیح دهند. از سوی دیگر انتظار دارم بابت خطایی که صورت گرفته مشکلی از جمله مالیات، بحث یارانه و غیره برای من اتفاق نیفتد.

همچنین افکاری - یکی دیگر از مشتریان این بانک در کرمان - که این اتفاق برای او هم افتاده است، به ایسنا گفت: چند روز قبل از این اتفاق من در کربلا بودم که پیامک واریز مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان را دریافت کردم اما متوجه مبلغ نمی‌شدم؛ بنابراین از هتل با بانک تماس گرفتم که گفتند "این تنها یک عدد بوده و اشتباه شده است".

وی افزود: با وجود این صحبت‌ها توانستم مبلغی پول از حسابم جابجا کنم اما تا این لحظه هیچ چیز مشخص نشده و بانک حسابم را مسدود کرده است.

او اظهار امیدواری کرد که این مبلغ به جایی برگردد که متعلق به خودش بوده است و گفت‌: از طریق نهادهای امنیتی پیگیر این موضوع است.

این اظهارات در حالی صورت گرفته که بانک آینده در توضیح چند خطی درباره این اتفاق اعلام کرد " اخیرا برخی مشتریان بانک آینده پیامکی مبنی بر واریز مبلغی به حساب خود دریافت کرده اند که موضوع، ناشی از خطای سیستمی و از سوی دست‌اندرکاران فنی بانک آینده و شرکت خدمات‌دهنده مرتبط بوده که با بالاترین سرعت و بدون هیچ آسیب و هزینه‌ای برای گیرندگان پیام، پایان یافته است".

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید