لباس سبز بر تن بورس

در اولین روز کاری هفته تمامی شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و پالایشی‌ها سبزترین گروه بازار بودند.
لباس سبز بر تن بورس

به گزارش صنعت نویس، در معاملات روز شنبه، بیست و هفتم فروردین 1401، شاخص کل بورس تهران با صعود 13 هزار و 539 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 467 هزار و 668 واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 4 هزار و 675 واحدی در سطح 387 هزار و 639 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 209 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 247 واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 382 نماد رشد قیمت داشتند و 92 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 80 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 19 درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها
نمادهای «فولاد»، «فملی» و «پارسان» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «فخوز»، «پاکشو» و «تملت» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شگویا» و «شاوان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وسپهر»، «دماوند» و «اعتلا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای آریا، کرمان و شگویا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه سبز بازار
در اولین روز کاری هفته اغلب نمادهای پالایشی رشد قیمت داشتند و گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سبزترین گروه بازار بود.

افت ارزش معاملات
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 936 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 555 میلیارد تومان بود که 42 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش اندکی معادل 0.46 درصد نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 10 میلیارد تومان رسید.
منبع:اقتصادنیوز

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید