قیمت نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با ۵۰ سنت، معادل ۱.۱ درصد کاهش به ۴۴ دلار و ۶۱ سنت رسید.

در حالی که پس از سه هفته افزایش قیمت نفت تجار اقدام به برداشت سود کرده اند و در حالی که جهش ارزش دلار در هفته گذشته تاثیر خود را بر قیمت نفت گذاشته، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت  امروز با 50 سنت، معادل 1.1 درصد کاهش به 44 دلار و 61 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا هم با 62 سنت معادل 1.4 درصد کاهش به 43 دلار و 11 سنت رسید.
تحلیلگران گفتند، کاهش قیمت ها نتیجه برداشت سودهای بعد از 3 هفته رشد قیمت بود.
ویرندرا چاوهان، تحلیلگر موسسه انرژی اسپکتس در سنگاپور گفت: «من حدس می زنم که پس از افزایش قیمت قابل توجه هفته گذشته، ما شاهد برداشت سودهایی باشیم.»
تجار همچنین گفتند، جهش ارزش دلار در روز جمعه در برابر سبد ارزهای جهانی به دلیل گمانه زنی ها درباره تداوم سیاست محرک اقتصادی ژاپن از طریق نرخ های بهره منفی، دیگر عامل افت قیمت نفت بوده است.
تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن قیمت نفت برای دارندگان سایر ارز ها شده و تاثیری مفنی برتقاضا می گذارد.
مورگان استنلی روز دوشنبه اعلام کرد: «عوامل بنیادین همچنان کاهشی هستند و به خصوص اگر قیمت ها بالاتر بروند، این عوامل بدتر هم خواهند شد.»
این بانک آمریکایی گفت، افزایش اخیر قیمت نفت عمدتا ناشی از سرمایه گذاری صندوق های تامینی بوده و اینکه این افزایش قیمت های ناشی از ورود این سرمایه ها از سوی عوامل بنیادین بازار حمایت نمی شود، زیرا تولید نفت واپک احتمالا افزایش خواهد داشت و در عین حال رشد اقتصاد جهانی و اقتصادهای نوظهور کند خواهد شد و این می تواند به تقاضا برای نفت آسیب بزند.
کاهش قیمت نفت در روز دوشنبه در حالی بود که تعداد سکوهای حفاری در آمریکا یک بار دیگر کاهش یافته و فعالیت های اکتشافی به پایین ترین میزان خود از نوامبر 2009 رسیده است.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید