قیمت نفت خام ثابت شد

قیمت‌های نفت، با افزایش ذخیره و عرضه فرآورده‌های پتروشیمی در کانادا و دیگر بخش‌هایی که مجموعا نزدیک به دو میلیون بشکه تولی نفت خام روزانه خود را از بازار خارج کردند، در روز سه‌شنبه ثابت ماند.

قیمت نفت خام برنت بین‌المللی امروز در بازار 43.70 دلار معامله شد که نسبت به معاملات قبلی تنها هفت سنت رشد را تجربه کرده است.

نفت خام آمریکا نیز امروز در بازارهای جهانی با کاهشی 10 سنتی 43.34 دلار قیمت‌گذاری شد.

منابع کانادایی در اولین اظهارنظر اجمالی خود نسبت به آتش‌سوزی عظیم فورت مک موری، شهر نفت خیز کانادا که باعث کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید و عرضه روزانه نفت خام این کشور شد، اعلام کردند که 90 درصد تاسیسات این منطقه نفتی سالم باقی مانده است.

برخلاف وضعیت رو به بهبود در کانادا، تولیدکنندگان انتظار کاهش تولید برای چندین هفته را تا زمان بازرسی کامل خطوط لوله نزدیک به محل آتش‌سوزی دارند، در عین حال منطقه آسیب دیده برنامه‌های تولید خود را تا زمان بازگشت کارکنان به این منطقه تعطیل خواهد کرد.

به نوشته رویترز، کاهش عرضه نفت خام در کانادا و سایر کشورهای جهان که تا کنون حدود دو میلیون بشکه از تولید را از ابتدای سال جاری میلادی کاهش داده است، در واقع به طور تدریجی در حال جبران اشباعی است که از سال 2014 در بازار نفت اتفاق افتاده و قیمت‌های جهانی نفت را تا 70 درصد کاهش داد.

بانک بین المللی گلد من ساچز امریکا نیز انتظار کاهشی معادل 650 هزار بشکه در روز را در تولی نفت خام آمریکا دارد.

تحقیقات BMI نشان می‌دهد تولید نفت خام در آسیا نیز درحال کاهش است: ما پیش بینی می کنیم که تولید نفت خام در بین تولیدکنندگان بزرگ به ویژه چین، هند، مالزی و اندونزی در سال 2016 به میزان 4.9 درصد کاهش پیدا کند که این امر در نتیجه قیمت پایین نفت خام و کاهش سرمایه‌گذاری‌های بالادستی خواهد بود.

به علاوه اختلالاتی که در کانادا به وجود آمده است انتظار می‌رود در نهایت امسال روزانه دو میلیون بشکه تولید نفت خام کاهش پیدا کند.

ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید