واعظی تاکید کرد

فیلترینگ 3000 کانال تلگرام در هفته!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسدود شدن ۳۰۰۰ کانال مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی و ضدامنیتی در هفته خبر داد.
فیلترینگ 3000 کانال تلگرام در هفته!

به گزارش صنعت نویس، محمود واعظی در حاشیه بازدید از دستاوردهای مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات همراه اول درباره کانالهای مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی اظهار کرد: بخشی از کانالهای تلگرامی در داخل ایران است، که همه مسدود شده است. به طور متوسط هفته ای ۳۰۰۰ کانال مسدود شده و گزارش آن به مقامات قضایی داده می‌شود.

وی ادامه داد: این هم خواست مردم ما و هم خواست دولت و نظام است که همه بتوانند کاملا از فضای مجازی استفاده کنند اما تهدیدات آن و کانالهای فاسد و غیراخلاقی و حتی کانال هایی که برای نوجوانان خشن است، بسته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه درباره کانالهای غیراخلاقی اعلام شده به وزارت ارتباطات و عدم اقدام این وزارتخانه برای مسدود کردن آنها اظهار کرد: ایشان خیلی مصاحبه می‌کنند و بسیاری از مصاحبه‌هایشان هم مبنای درستی ندارد و هر عددی را بیان می‌کنند. اما ما نباید وقت توسعه کشور و فعالیت‌هایی که در فضای مجازی به وجود آمده و شغلهایی که ایجاد شده را با این موضوع بگیریم.

واعظی با بیان اینکه جوانان ما به دنبال شغل در فضای مجازی هستند، افزود: متاسفانه افرادی که به هیچ چیزی جز بستن این کانالها و محدود کردن فضای مجازی فکر نمی‌کنند، گاهی مصاحبه‌هایی می‌کنند که برای شرکت‌های اینترنتی و فعالیت‌هایی که در بستر شبکه ملی اطلاعات است، نگرانی ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید اجازه دهیم این روال آرام طی شود، اظهار کرد: ما شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس‌جمهوری، با حضور روسای سه قوه و افراد حقیقی و حقوقی از وزارتخانه ها داریم. همچنین کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارد و دبیر این کارگروه نمی‌تواند هر چه نظرات خود است را مطرح کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نحوه ارتباط شبکه ملی اطلاعات با ارتباطات بین‌الملل بیان کرد: ما برای مصرف‌کنندگان و کسانی که در کشور تجارت دارند و یا کارهای علمی می‌کنند، هیچ وقت باب اینکه از محتوای خوب علمی و تجاری بین‌المللی استفاده کنند را نمیبندیم.

واعظی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات برای ایجاد محدودیت نیامده است، افزود: این شبکه آمده تا نیازمندی‌های مردم در کشور را با قیمت ارزان حل کند. وقتی مردم ببیند می‌توانند نیازهای خود را از داخل کشور دریافت کنند، به خارج مراجعه نمی‌کنند. از طرف دیگر نیز آنچه مردم از ارتباطات خارج بخواهند، با قیمتی گرانتر و سرعت کمتر از شبکه ملی اطلاعات برایشان عرضه می‌شود.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید