فیس بوک برای حضور در چین پست‌های کاربران را سانسور می‌کند

فیس بوک بازار چین را تابدان حد جذاب می داند که می خواهد به هر قیمتی در این کشور حضور داشته باشد و لذا با نادیده گرفتن شعارهای قبلی خود در دفاع از آزادی بیان، ابزاری برای سانسور پست های کاربران چینی ابداع کرده است.
فیس بوک برای حضور در چین پست‌های کاربران را سانسور می‌کند

صنعت نویس: به نقل از واشنگتن پست، ابزار یاد شده مطالب نوشته شده کاربران چینی را قبل از ارسال بررسی کرده و در صورت مغایرت آنها با سیاست های دولت چین جلوی انتشارشان را می گیرد.

این ابزار فعلا در حال آزمایش است و به صورت تجاری عرضه نشده است. هدف از این کار نمایش همراهی چین با قوانین داخلی این کشور اعلام شده است. دبی فراست سخنگوی فیس بوک از اظهارنظر صریح در مورد طراحی چنین ابزاری طفره رفته و می گوید ما مدتهاست گفته ایم که به حضور در بازار چین علاقه داریم و وقتمان را صرف درک و یادگیری شرایط این کشور کرده ایم.

وی افزوده است: اما هنوز در مورد رویکرد حضورمان در این کشور هیچ تصمیمی نگرفته ایم و تمرکز ما کمک به کسب و کارها و توسعه دهندگان در چین برای حضور در بازارهای جدیدی در خارج از چین با استفاده از پلاتفورم تبلیغاتی ماست.

کارشناسان می گویند با توجه به وسعت بازار چین و سرمایه کلان موجود در آن شرکت های آمریکایی درصدد یافتن هر راه ممکن برای حضور در آن هستند و لذا از دستورات دولت تبعیت می کنند.

مارک زاکربرگ مدیر فیس بوک در دو سال گذشته ضمن یادگیری زبان چینی بارها با مقامات این کشور دیدار کرده و حتی روابط صمیمانه ای با شی جین پینگ رییس جمهور چین برقرار کرده است. وی امیدوار است از این طریق بتواند سهمی از بازار پررونق چین را از آن خود کند.

با این حال فیس بوک از سال 2009 در چین مسدود شده و فعالیت این شبکه اجتماعی در این کشور محدود به نمایش اگهی های تبلیغاتی شرکت های چینی فعال در هنگ کنگ است. باید منتظر ماند و دید این همکاری منجر به نرمش دولت چین در قبال فیس بوک می شود یا خیر.

فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید