فولكس‌واگن شمشير را از رو كشيد!

بسیاری از خودروسازان به پدیده اوبر واکنش نشان داده‌اند، این بار نوبت به فولکس رسیده تا وارد این نزاع شود. این خودروساز آلمانی یک برند خدمات سیار مستقل به نام MOIA راه‌اندازی کرده و در نمایشگاه فناوری‌های لندن رونمایی کرده است.
فولكس‌واگن شمشير را از رو كشيد!
به گزارش خبرنگار صنعت نويس، فولکس واگن هدف از این اقدام را ایجاد خودروهای با امکان رانندگی اشتراکی اتوماتیک اعلام کرده است.
این اعلام پس از آن صورت می‌گیرد که این خودروساز آلمانی از سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در شرکت اپلیکیشن رانندگی اشتراکی به نام Gett اوایل امسال خبر داده بود.
در این پروژه، MOIA با Gett با هدف تبدیل شدن به پرچمدار بازار رانندگی اشتراکی تا قبل از سال ۲۰۲۵ همکاری خواهند کرد.
اخیرا، شرکت تویوتا با شرکت اوبر سرمایه‌گذاری مشترکی را آغاز کرده بود در حالی که جنرال‌موتورز نیز ۵۰۰ یملیون دلار در نزدیک‌ترین رقیب اوبر یعنی شرکت Lyft سرمایه‌گذاری کرده است. 
برندهای دیگر صنعت خودرو نظیر دایملر و بی‌ام‌و در برندهای مشابه سرمایه‌گذاری کرده‌اند چرا که معتقدند در آینده نزدیک مشتریان تمایل کمتری به داشتن خودرهای شخصی تمایل پیدا خواهند کرد و به سمت رانندگی اشتراکی حرکت خواهند نمود.
در این زمینه، ماتیاس مولر مدیرعامل شرکت فولکس اعلام کرده که ممکن است در آینده به گونه‌ای نباشد که هرکس دنبال خودرو شخصی برود اما MOIA  می‌تواند کمک کند که هر کسی مشتری خودروهای ما شود.
براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، اولین سری از خودروهای MOIA سال آینده به بازار می‌آیند و تا سال ۲۰۲۱ به سرویس رانندگی اشتراکی مجهز خواهند شد. این برنامه در نظر دارد تا سال ۲۰۲۶ در جمع ۳ شرکت بزرگ رانندگی اشتراکی باشد و یک میلیون خود مجهز به اپلیکشن را دربازار داشته باشد.
 

افزودن نظر جدید