عرضه تارا اتوماتیک با ظاهر و امکانات جدید

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از عرضه تارا اتوماتیک در تیپ V4 با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالاتر نسبت به نسخه فعلی و اعمال تغییرات در ظاهر محصول برای به‌روزرسانی و تطابق با جدیدترین ترندهای روز طراحی در بهمن‌ماه خبر داد.
عرضه تارا اتوماتیک با ظاهر و امکانات جدید

به گزارش صنعت نویس، محسن رضایی منش تصریح کرد: تارا اتوماتیک V4 از پیشرانه TU5P بهینه شده بهره می برد که موتوری ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است و نیروی تولیدی موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته (6AT) با قابلیت تعویض دنده‌ها به صورت تیپ‌ترونیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود که این گیربکس دارای دو روش رانندگی اسپرت و برفی هم بوده که با کلیدهای تعبیه شده کنار شیفتر دنده می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.
وی در خصوص تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه فعلی بیان کرد: این خودرو دارای در صندوق عقب با قابلیت باز شدن با حرکت پا (Kick Sensor)، گرم‌کن صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، تودوزی متفاوت برای صندلی‌ها، تنظیم جلو و عقب برقی صندلی راننده، دوربین دنده عقب داینامیک، چراغ آفتاب‌گیر راننده، چراغ محفظه داشبورد است و دارای چراغ خوشامدگویی درهای جلو (در زیر رودری‌ها) بهره می‌برد که به محض باز شدن درها، روی زمین، جلوی پا راننده و سرنشین را روشن می‌کند.
رضایی منش افزود: تارا اتوماتیک V4 به آیینه الکتروکرومیک مجهز شده و ضمن استفاده از دستگیره‌های سقفی تاشو برای درهای عقب، دستگیره سقفی تاشو سمت جلو راست که در تارا اتوماتیک فعلی وجود نداشت در این خودرو تعبیه شده است.
وی با بیان این که کلیدهای شیشه بالابرها از کنسول میانی تارا اتوماتیک V4 به رودری‌ها منتقل شده و به‌ این ترتیب طرح رودری‌ها در هر چهار در تغییر کرده و به موجب آن طراحی کنسول میانی نیز تغییر کرده است، افزود: با توجه به حذف کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی، در هر طرف کنسول یک موبایل باکس به جای آن به تارا اتوماتیک V4 اضافه شده است.
به گفته رضایی منش، در تارا اتوماتیک V4 پارچه جدیدی برای سقف کاذب در نظر گرفته شده و طرح کنسول سقفی آن نیز نسبت به نسخه فعلی متمایز شده و در این قسمت یک جا عینکی هم تعبیه شده است و برای راحتی بیش‌تر سرنشینان در کابین تارا اتوماتیک به ویژه در ردیف عقب، یک زیر آرنجی دو جالیوانی را به صورت تاشو در پشتی صندلی های عقب تعبیه و در پشت آیینه‌های جانبی نیز دو عدد توییتر برای بهبود سیستم بلندگو خودرو اضافه شده است.
وی با بیان این که تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه فعلی در طراحی کابین محدود نمی‌شود، تصریح کرد: ایران خودرو با هدف به‌روزرسانی ظاهری تارا اتوماتیک V4 چراغ های عقب با گرافیک جدیدی را بر روی این خودرو نصب کرده که ضمن بهبود در کیفیت نورهای آن، زیبایی جدیدی به خودرو بخشیده است و علاوه بر آن آنتن کوسه ای نیز جایگزین آنتن میله‌ای این خودرو شده است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو اظهار کرد: تارا اتوماتیک تیپ V4 در مجموع دارای امکانات ایمنی و رفاهی بسیار کاملی شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای هفت اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب بوده که کامل‌ترین و لوکس‌ترین سدان تولیدی در داخل ایران است. این خودرو با اتکا به چنین تجهیزاتی به خوبی توانایی رقابت با خودروهای هم رده وارداتی را دارد.
رضایی منش با اشاره به برنامه تولید این محصول در بهمن ماه، تصریح کرد: می‌توان پیش‌بینی کرد که اولین عرضه نسخه لوکس‌تر تارا اتوماتیک به بازار در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده خواهد بود.
رضایی‌منش تاکید کرد: ایران خودرو نوین مطابق با خواسته مشتریان خود گام بر می‌دارد و محصولاتی مطابق با نیاز آن‌ها و قابل رقابت در بازارهای صادراتی را عرضه می کند و تارا اتوماتیک V4 نیز نتیجه چنین رویکردی است.
منبع: ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید