شاسی بلند جدید ولوو+عکس

ولوواعلام کرد شاسی بلند خود که «XC90» نام دارد را به زودی به بازار عرضه می‌کند. خودرویی که دومین نسل از این مدل محسوب می شود و با طراحی اغواکننده ای که دارد نام خود را به سرعت بر سر زبان ها انداخته است. این خودرو آنچنان جذاب و قوی ظاهر شده که در 47 ساعت شروع فروش این مدل تمامی 1927 دستگاه اختصاص داده شده برای این سری فروش رفت.
شاسی بلند جدید ولوو+عکس

به گزارش صنعت نویس،یکی از نکات جالب ولوو XC90، به جز ظاهر و چهره زیبای آن، استفاده از موتور دو لیتری در تمامی مدل ها از جمله مدل بنزینی، دیزلی و هیبریدی است. اما برای اینکه این پیشرانه بتواند از پس جثه بزرگ بیش از 2 تنی آن برآید نه تنها از سوپرشارژر بلکه از توربوشارژر نیز استفاده شده و از این موتور 4 سیلندر 2 لیتری توانی معادل 320 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و 400 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه تولید می شود. این نیرو به گیربکس 8 سرعته خودکار منتقل می شود و سپس به هر چهارچرخ می رود که بتواند در 6.9 ثانیه این سوئدی خوش استیل را به مرز صد کیلومتر در ساعت برساند.

همانطورکه می دانید از اصلی ترین فاکتورهایی که ولوو در تمامی محصولات خود رعایت می کند، بهره مندی از بالاترین سطح تجهیزات امنیتی است و به این موضوع نیز شهرت دارد. روی این خودرو سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، سیستم هشدار انحراف از مسیر، رادار نقطه کور، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، سیستم حفاظت داخل کابین در هنگام واژگونی، سیستم تشخیص عابر پیاده و گاردریل، سیستم پارک خودکار و ... نصب شده است.

منبع:مشرق

 

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

عالی مرسی ازکانالتون ایشالا پایدارباشید

افزودن نظر جدید