سیتروئن خودرو 45 میلیونی به ایران می آورد!

سیتروئن یکی از شرکای قوی سایپا در آینده خواهد بود و این همکاری در آینده ادامه دار و ریشه دارتر خواهد شد.
سیتروئن خودرو 45 میلیونی به ایران می آورد!
به گزارش صنعت نويس، ناصر آقامحمدی، قائم‌مقام توسعه محصول سایپا و مدیرعامل شرکت پارس‌خودرو در گفت وگو با دنیای اقتصاد با بیان این مطلب گفت: بازیگران اصلی خودرو در بازار ایران به‌صورت سنتی مشخص هستند و شرکت سایپا از گذشته فعالیت خود را با شرکت‌ سیتروئن شروع کرد و این شرکت سابقه طولانی در بازار ایران دارد. یکی از تجربه‌های موفق همکاری با این شرکت تولید موفق خودروی زانتیا بود که بعد از آن c5 را نیز به بازار معرفی کردیم؛ بنابراین این شرکت یکی از شرکای قوی سایپا در آینده خواهد بود و این همکاری در آینده ادامه دارو ریشه دارتر خواهد شد.
 
وی افزود:ما با سیتروئن به‌صورت جوینت‌ونچر یک شرکت مشترک تشکیل خواهیم داد که در آن سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی هم خواهد بود.
از آنجا که دولت همواره بر صادرات، داخلی‌سازی، کیفیت و ارتقای خدمات پس از فروش تاکید کرده؛ بنابراین قصد داریم الزاماتی را درون قراردادهای خود با شرکای خارجی بگنجانیم که همه این موارد را دربربگیرد تا به تعبیر دیگر شریک ما به‌صورت کامل درگیر فعالیت و همکاری خود با شرکت سایپا شود. براین اساس در دور جدید همکاری‌ها، شرکت سیتروئن به‌صورت سرمایه‌گذاری مشترک، حضور مستقیم خواهد یافت و محصولات این شرکت به‌صورت فول‌رنج در سایپا کاشان تولید خواهد شد و تمام زنجیره ارزش را در برخواهد گرفت. با این حال به‌دلیل محرمانه بودن مذکرات در شرایط کنونی بیشتر از این نمی‌توان درباره چند و چون قرارداد آینده با این شرکت صحبتی به میان آورد.
مدیر عامل پارس خودرو  در پاسخ به این پرسش که برخی خودروهای تولیدی این شرکت در بازار ایران را قدیمی می دانند آیا سیتروئن قصد دارد محصولات قدیمی خود را در سایپا تولید کند؟ تصریح کرد: سیتروئن یک برند معتبر در بازار اروپا است؛ بنابراین محصولات به روزی دارد که در موقع مناسب معرفی خواهند شد.مهم این است که این محصولات فقط برای بازار ایران نیست و محصولاتی هستند که جهت فروش در منطقه خاورمیانه، آفریقا و هند، تنها در ایران تولید خواهند شد و پتانسیل صادرات آنها بیش از سایر محصولات است.
آقا محمدی در مورد رنج قیمت خودروهای در نظر گرفته این شرکت برای بازار ایران گفت:
در قرارداد با هر شرکت خارجی قطعا رنج قیمتی از یک دامنه پایین تا بالا تعیین خواهد شد که در همکاری خود با سیتروئن قصد داریم دامنه قیمتی 45 تا 120 میلیون را پوشش دهیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید