سازمان‌ تأمین‌ اجتماعی به پیسی خورد!

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: این سازمان هم‌اکنون با کمبود منابع مواجه است اما می‌کوشد به تعهدات خود در قبال کارگران و بازنشستگان عمل کند.
سازمان‌ تأمین‌ اجتماعی به پیسی خورد!

به گزارش صنعت نویس، «جعفر سمساری» در دیدار با دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز، با اشاره به گستردگی نوع خدمات تأمین اجتماعی و جامعه هدف آن، اظهار کرد: در شرایط موجود می‌کوشیم تعهدات خود را به کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران ارایه کنیم و در این راستا مابه‌التفاوت حقوق کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تا 31 تیرماه پرداخت می‌شود.

وی افزود: ارایه خدمات بهینه به مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی در اولویت فعالیت‌های این اداره کل قرار دارد.

سمساری به نقش تشکل کارگری و بازنشستگان در همراهی با سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در استان نهادهای کارگری و بازنشستگی با وحدت و یکپارچگی خود همراهی خوبی با سازمان تأمین اجتماعی داشته و با طرح مطالبات سازمان در سطح جامعه که در واقع حقوق حقه خود آنان است و پیگیری قانونی آن از طریق مسئولان و نمایندگان مجلس، توانسته‌اند کمک‌های موثری به پیشرفت امور این سازمان کنند.

«کریم صادق‌زاده»، دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیز در این دیدار، گفت: سازمان تأمین اجتماعی نهادی است که در واقع بخش عمده فعالیت آن آینده‌نگر و در جهت تأمین نیازهای آتی قشر زحمتکش جامعه بوده و بر همین اساس باید توجه جدی به توسعه فعالیت‌ها و برطرف کردن موانع پیشروی آن شود.

وی با بیان این‌که اصلی‌ترین راهکار حمایت از سازمان تأمین اجتماعی با توسعه اشتغال و افزایش بیمه‌شدگان و منابع درآمدی آن محقق می‌شود، افزود: متأسفانه عملکرد برخی نهادها در سال های اخیر سبب شده که حداقل در سطح استان به جای افزایش اشتغال و رونق تولید، حتی اشتغال موجود در واحدهای صنعتی نیز با مشکل مواجه شده و این امر بر مشکلات نهادهای خدمات‌رسانی چون سازمان تأمین اجتماعی افزوده است.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید