زنگنه:نمی‌توان مناقصه میادین نفت را برگزار کرد

وزیر نفت از آغاز ارزیابی مقدماتی شرکت‌ها برای حضور در میدان‌های نفت و گاز ایران در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی از اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: تا زمانی که پیش نویس این مدل از قرارداد نهایی نشود نمی توان مناقصه برگزار کرد.

بیژن زنگنه درباره این که نخستین قرارداد با مدل جدید قراردادهای نفتی چه زمانی و با چه شرکتی امضا می شود، اظهار کرد: هنوز نمی توان گفت با چه شرکتی و چه زمانی امضا می شود و باید پیش نویس قرارداد نهایی شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که ارزیابی مقدماتی شرکتها برای حضور درمیدانهای نفت و گاز ایران در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی از اردیبهشت ماه آغاز می شود درباره زمان نهایی شدن این قرارداد اظهار کرد: بخشی از این موضوع که درباره اجماع سازی شرایط عمومی قراردادهاست به احتمال زیاد اواخر اردیبهشت ماه و یا اوایل خردادماه حل می شود.

زنگنه با اشاره به این که پس از حل شدن شرایط عمومی قراردادها، باید پیش نویس آن نیز نهایی شود، تصریح کرد: تا زمانی که پیش نویس مدل جدید قراردادهای نفتی نهایی نشود نمی توان مناقصه برگزار کرد.

براساس گزارش وزارت نفت، وزیر نفت مدل جدید قراردادهای نفتی را همان بیع متقابل با برخی تغییرات عنوان کرد و تاکید کرد: ما در این قراردادها با اجماع جلو می رویم و نمایندگان نیز در این زمینه اختیار را به دولت دادند.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید