زاکانی: با تولیدات ایران‌خودرو نیازی به خرید خارجی نداریم

شهردار تهران گفت: در شرایطی که شرکت بزرگی مانند ایران خودرو با این عظمت و دارای نیروهای متخصص، متعهد و باغیرت، محصولات متنوع و باکیفیتی در جهت اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران تولید می‌کند، ضرورتی برای خرید از کشورها و شرکت‌های خارجی وجود ندارد.

به گزارش صنعت نویس، علیرضا زاکانی در بازدید از سالن‌های تولید ایران‌خودرو، با اشاره به نیاز شهرداری تهران به مشارکت این شرکت در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: مهم‌ترین چالش فعلی ناوگان فرسودگی آن است به طوری که امروز در سطح شهر تهران و کلان شهرهای کشور با آن دست به گریبان هستیم.
وی ادامه داد: تهران در حمل و نقل عمومی به ۵۰ هزار دستگاه تاکسی، ۲۵هزار ون و شش هزار اتوبوس نیاز دارد در حالی که در شرایط فعلی ۷۰ درصد ون‌ها،۶۰ درصد تاکسی‌ها و حدود ۹۰ درصد اتوبوس‌های موجود فرسوده هستند و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن گام‌های اساسی برای نوسازی برداشته شود.
شهردار تهران بازدید از ایران خودرو و گزارش اقدامات صورت گرفته در این شرکت طی یک سال گذشته را فراتر از تصور دانست و گفت: باید به مدیرعامل این شرکت تبریک گفت و با غرور، اطمینان و اعتماد به صنعت داخلی تکیه کنیم و با افتخار از محصولات ایران خودرو در جهت رفاه و آسایش مردم استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که آینده درخشانی در انتظار ایران است، تصریح کرد: با تکیه بر توانمندی داخلی و همت کارکنان ایران خودرو، گره حمل و نقل عمومی تهران را باز خواهیم کرد تا مردم از رفاه و آسایش لازم بهره‌مند شود.
زاکانی ادامه داد: سیر توسعه و پیشرفت در ایران خودرو مشخص و هدف‌گذاری شده است و در مسیر خودکفایی و استقلال اقتصادی گام برمی‌دارد که آثار و برکات ویژه‌ای برای ما خواهد داشت.
شهردار تهران به تفاهم‌نامه همکاری با ایران خودرو اشاره کرد و بیان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک با تشکیل کارگروه مشترک برای تفاهم همکاری در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به نتیجه مطلوب برسیم تا کلاف سردرگم حمل و نقل تهران به همت ایران خودرو باز شود.
وی با اشاره به آمادگی شهرداری تهران برای راه اندازی شرکت حمل ونقل ایران خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد: ایران خودرو در ارایه خدمات به مردم پیشتاز است و علاوه بر تامین ناوگان می‌تواند با راه‌اندازی شرکت حمل و نقل، به صورت مستقیم خدمت خود را به مردم ارایه دهد و شهرداری از این طرح استقبال می‌کند.
منبع: ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید