منطقی خبر داد:

رونمایی از خودرو ارزان در بهمن

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه خودروی ارزان‌قیمت در بهمن ماه امسال رونمایی می‌شود، گفت: در دنیا قیمت این خودرو کمتر از ۶ هزار دلار است.
رونمایی از خودرو ارزان در بهمن

به گزارش صنعت نویس، منوچهر منطقی از برنامه‌ریزی وزارت صمت برای تولید خودروی ارزان‌قیمت خبر داد و گفت: تولید خودروی ارزان قیمت تنها مسئله ایران نبوده و مربوط به تمام کشورها است زیرا خودروهای موجود برای همه جمعیت جهان مناسب نبوده و تنها برای 2 میلیارد نفر مناسب است. وی افزود: دو مسیر موازی در صنعت خودرو دنیا ایجاد شده؛ نخست مسیری که برای دهک‌های درآمدی بالا ایجاد شده و دومین مسیر نیز تولید خودرو برای دهک‌های درآمدی پایین است.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه خودروی اقتصادی باید به روز بوده و از نظر ظاهری جذابیت لازم را داشته و ارزان‌قیمت باشد، اضافه کرد: روش نوآوری‌های مقتصدانه، روشی علمی برای تولید خودروی ارزان قیمت است به این معنا که در این روش ویژگی‌های لازم و مناسب برای یک خودرو حفظ می‌شود اما هزینه‌ها افزایش نمی‌یابد. معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه مطالعات مربوط به تولید خودروی ارزان قیمت آغاز و این موضوع با خودروسازان مطرح شده، ادامه داد: از آنجا که این مهم در نامه رئیس جمهور و وزیر صمت نیز آمده، به صورت جدی پیگیر آن هستیم. وی با بیان اینکه تولید خودروی ارزان‌قیمت در قالب خودرو برقی و معمولی در حال پیگیری است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد خودروی ارزان‌قیمت در بهمن ماه امسال رونمایی شود تا کارشناسان بتوانند نظرات خود را ارائه دهند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی شده نخستین عرضه خودروی ارزان قیمت در شهریور 1402 انجام می‌گیرد، درباره قیمت خودروی اقتصادی، توضیح داد: در دنیا تلاش می‌شود که قیمت این خودرو کمتر از 6 هزار دلار و در محدود 5 هزار و 400 تا 5 هزار و 800 دلار باشد. وی در پاسخ به این سوال که آیا در ایران نیز قیمت خودروی ارزان قیمت 6 هزار دلار نرخ خواهد داشت؟ گفت: این موضوع وابسته به مشارکت سازنده‌ها است.
منبع: خانه ملت

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید