همزمان با جشنواره ملی فولاد کشور صورت گرفت؛

رونمایی از خط تولید انبوه دامپتراک ۶۰تنی ایرانی به همت گل‌گهر

همزمان با آغاز چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از محصول تجاری‌سازی شده «بومی‌سازی دامپتراک ۶۰ تن ایرانی» با حضور رییس هیات عامل شرکت ایمیدرو و جمعی از مدیران ارشد صنعتی معدنی کشور رونمایی کرد.
رونمایی از خط تولید انبوه دامپتراک ۶۰تنی ایرانی به همت گل‌گهر

صنعت نویس: در این رویداد تخصصی که در محل هتل المپیک تهران آغاز شده شماری از سرشناس‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور و شرکت های دانش‌بنیان حضور دارند. بومی‌سازی، افزایش توان ساخت داخل و توسعه تکنولوژی از جمله رویکردهای چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد است.

رونمایی از دامپتراک ۶۰ تنی بومی‌سازی توسط شرکت گل گهر با همکاری شرکت دلتا راه ماشین و شرکت گهرهمکار، یکی از مهمترین اتفاقات این رویداد تخصصی ملی است.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در زمینه کوشش برای تحقق شعار مد نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخل و خودکفایی در محصولات استراتژیک کار تحقیقاتی فشرده‌ای را برای بومی‌سازی ماشین آلات و قطعات در دست انجام دارد.

با اجرای این پروژه صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی برای کشور صورت می‌گیرد چنان که در نمونه خارجی قیمت هر دستگاه ۶۰۰ هزار یورو است اما برای ساخت نمونه داخلی ۲۰۰ هزار یورو اختصاص یافته که از صرفه جویی ۴۰۰ هزار یورویی در هر دستگاه حکایت دارد. این دستگاه بر اساس دستورالعمل‌های وزارت صمت ۵۰ درصد داخلی‌سازی شده است و فقط قطعاتی که تولید آنها مزیت رقابتی ندارد برون‌سپاری شده است.

با تولید انبوه این ماشین، بخش اعظمی از قطعات آن به دلیل افزایش مصرف توجیه‌پذیر خواهد بود و امکان ارتقای درصد داخلی‌سازی آن شکل می‌گیرد.
پیش از این نمونه اولیه دستگاه دامپتراک ۶۰ تنی تولید شده بود که پس از سه هزار ساعت کار و بررسی‌های فنی و اصلاحیه‌های لازم خط تولید انبوه این محصول آغاز به کار کرده است. این تنها اقدام شرکت گل گهر در زمینه بومی‌سازی به شمار نمی رود چرا که این شرکت با داخلی‌سازی ۹۰ هزار قطعه سالانه ۲۵۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی را برای کشور به ارمغان آورده است.

گفتنی است شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در بخش نمایشگاهی این رویداد هم با دایر کردن غرفه مشترک با شرکت های جهان فولاد و توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، حضوری فعال دارد و پذیرای کارشناسان و مدیران شرکت های صنعتی و دانش بنیان‌هاست.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید