روایت سردار کوثری از اعتراضات ۹۶و۹۷

جانشین قرارگاه ثارالله گفت: در جریان اغتشاشات اخیر، با معترضین وارد گفت‌وگو شدیم با بازاریان صحبت و نگرانی‌های آنها را استماع کردیم؛ با افراد مؤثر و صاحب نفوذ در بین معترضان به گفت‌وگو نشستیم و اعلام کردیم که سپاه از مردم و در کنار مردم است.

سردار محمد کوثری جانشین قرارگاه ثارالله به عملکرد قرارگاه ثارالله در تأمین امنیت مردم تهران اشاره کرد و گفت: آنچه در حوزه امنیت به‌عنوان راهبرد اساسی و امنیتی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حائز اهمیت راهبردی است، نقش و اراده مردم است و این‌ مسئله مهمی است که تحت هیچ شرایطی قابل‌انکار و فراموشی نیست. وی با بیان اینکه، مردم ایران عامل محدثه و مبقیه انقلاب اسلامی بوده و هستند، تصریح کرد: بدون حضور مردم انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و در مقابل کودتا، توطئه و جنگ پیروز نمی‌شد؛ پس مردمی که این انقلاب را در مقابل جنگ، توطئه، فتنه، کودتا و براندازی حفظ کرده‌اند بهترین عنصر و ارزش در حوزه امنیت ملی کشور تعریف می‌شوند و با جرات باید گفت که امنیت پایدار جمهوری اسلامی مرهون نقش راهبردی مردم در تأمین امنیت است. سردار کوثری گفت: یکی از اساسی‌ترین تفاوت‌های جمهوری اسلامی با دیگر نظام‌های دنیا در نقش دادن به مردم است؛ تصمیم‌های مهم و کلان جمهوری اسلامی حاصل اراده، نقش و نظر مردم است و این‌طور نیست که نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی تشریفاتی و فرمالیته باشد؛ مردم حاکم بر سرنوشت خود هستند و بالتبع، امنیت بخش مهمی از سرنوشت مردم محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه، قانون اساسی وظایفی را برای سپاه در دوران صلح و جنگ تعریف کرده است که کمک به دستگاه اجرای برای رفع مشکلات از مهم‌ترین وظایف در دوران صلح است، تصریح کرد: سپاه علاوه بر تأمین امنیت و حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی، همواره برای کمک به دولت آماده است تا باری از روی دوش دولت بردارد؛ در حوزه امنیت نیز سپاه با تمام توان برای تأمین امنیت مردم در صحنه حضور دارند و برای تأمین امنیت مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهد کرد.

سردار کوثری با بیان اینکه، اقتصاد و فرهنگ بدون امنیت به رونق نمی‌رسد، گفت: امروز ما با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستیم و مردم ما شاهد برخی ناکارآمدی‌های بزرگ در عرصه اقتصاد هستند؛ مسئله این است که متأسفانه اقتصاد و فرهنگ در اختیار نیروهای دلسوز انقلابی قرار نگرفته و برخی با روحیه تجمل‌گرایی و اشرافی هیچ توجهی به معیشت و نگرانی‌های مردم ندارند؛ امروز مردم وقتی می‌بینند که تحریم‌ها نتوانسته هیچ خللی به پیشرفت‌های نظامی و امنیتی ما داشته باشد، می‌پرسند چرا تحریم در دیگر حوزه‌ها تأثیرگذار بوده است؟ واقعیت این است که برخی ناکارآمدی‌های خود را به پای تحریم‌ها گذاشته‌اند. البته باید گفت که دولت و مسئولین اجرایی نیز در مسیر رفع مشکلات مردم حرکت می‌کنند اما امیدواریم این حرکت با سرعت بیشتری انجام شود. جانشین قرارگاه ثارالله، با اشاره به اعتراضات ۹۶ و برخی اعتراضات اخیر که در اعتراض به وضعیت کارگری و معیشتی شکل‌گرفته بود، گفت: بنده همان موقع هم‌عرض کردم که در این اعتراضات، حق با مردم است؛ بالاخره کارگری که چند ماه حقوق نگرفته و در خانواده خود شرمسار است نباید حق اعتراض داشته باشد؟ نباید صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین برساند؟

وی گفت: ما حتی با معترضین وارد گفت‌وگو شدیم با بازاریان صحبت و نگرانی‌های آنها را استماع کردیم؛ با افراد مؤثر و صاحب نفوذ در بین معترضان به گفت‌وگو نشستیم و اعلام کردیم که سپاه از مردم و در کنار مردم است؛ البته درعین‌حال از مردم خواستیم نسبت به بهره‌برداری عده‌ای اغتشاش‌گر هوشیار باشند که همین‌طور هم شد؛ به نظرم غائله اعتراضات ۹۶ با هوشیاری و تدابیر مردم خنثی شد و اینطور نبود که ما بخواهیم با کار امنیتی غائله را تمام کنیم. البته با افراد پشت پرده که می‌خواستند از اعتراض مردم سوءاستفاده کنند برخورد کردیم اما همین برخورد هم با کمک مردم و معترضین انجام شد. البته ما برای دفاع از حقوق مردم در اولین اقدام با مسئولین سیاسی و اجرایی مکاتبه کرده و خواستار مقابله با مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شدیم که این مهم را برای خود یک وظیفه اساسی می‌دانستیم که مسئولین نیز اقدامات لازم را برای رفع مشکل در دستور کار قرار دادند. جانشین قرارگاه ثارالله در پاسخ به سؤالی درباره برآورد امنیتی درباره برخی اعتراضات اخیر ازجمله ماجرای هفت‌تپه گفت: همان‌طور که فرمانده سپاه منطقه هفت‌تپه در بین معترضین گفت، ما به‌عنوان سپاه حامی حقوق مردم هستیم و خط قرمز ما حقوق مردم است؛ باید درباره این ماجرا نیز مدافع حقوق مردم شد باید با مسئولین محترم مکاتبه کرد که مشکل مردم را رفع کنند البته در همین ماجرا مسئولین سیاسی و اجرایی برای رفع مشکل مردم اقداماتی را انجام داده و قول داده‌اند که مشکل مردم را رفع خواهند کرد که این جای امیدواری دارد. وی در پایان با بیان اینکه، همه گروه‌های ضدانقلاب اعم از منافقین و تجزیه‌طلبان برای ناامن کردن کشور متحد شده‌اند، تأکید کرد: گروه‌های ضدانقلاب تحت حمایت و رهبری آمریکا و تامین مالی عربستان سعودی برای ناامن کردن کشور فعالیت می‌کنند اما هوشمندی مردم و نیروهای امنیتی توطئه‌های آنها را تاکنون ناکام گذاشته و از این پس نیز خنثی خواهد کرد.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید