با محصولی جدید

رنو به ایران برمی گردد

رنو همچنان سودای بازگشت به ایران را دارد و این بار می‌خواهد با شیوه‌ای متفاوت از قبل وارد کشور شود.
رنو به ایران برمی گردد

به گزارش صنعت نویس،در حالی که هنوز توافق هسته‌ای و برجام احیا نشده و تحریم‌ها نیز برقرار هستند، رنو مشغول برنامه ریزی برای حضور دوباره در ایران پس از لغو تحریم است. یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، در این مورد گفت: رنو قصد دارد با شیوه‌ای متفاوت از قبل به ایران بیاید و می‌خواهد تا حد امکان از دولت و خودروسازان وابسته به آن دور باشد.

وی با بیان اینکه خودروساز فرانسوی به دنبال تبدیل ایران به هاب صادراتی محصولاتش است، افزود: رنو برای بازگشت به ایران روی پلت فرم B۹۰ حساب باز کرده، همان که مدل "داستر" روی آن ساخته شده است. به گفته این منبع آگاه، رنویی ها می‌خواهند دو محصول جدید روی این پلت فرم بسازند که یکی از آنها وانت است.

این خودروساز به دنبال این است که محصولات جدید به خصوص وانت را از طریق ایران به بازارهای منطقه صادر کند. این منبع آگاه در پاسخ به این پرسش که آیا محل تولید محصولات جدید رنو کارخانه بن رو است، گفت: فعلاً مشخص نیست، منتها رنو می‌خواهد تا حد امکان ارتباطی با دولت نداشته باشد.

اظهارات وی در شرایطی است که رنو در دوران پسابرجام نیز قصد داشت با شیوه‌ای متفاوت از گذشته در ایران حضور پیدا کند و به هعمین منظور قراردادی را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منعقد کرد. در این قرارداد، سازمان گسترش متعهد شد سایت بن رو را که در شهرستان ساوه قرار دارد و متعلق به سایپا است، در اختیار خودروساز فرانسوی بگذارد.

با این حال سایپایی‌ها این سایت را به رنو ندادند و تحریم نیز از راه رسید و این خودروساز مجبور به ترک ایران شد. حالا که مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا برای احیا برجام از سر گرفته شده و احتمال لغو تحریم‌ها می‌رود، رنو از همین حالا خود را آماده بازگشت کرده تا حضوری متفاوت را در ایران تجربه کند. خلاء پژو نیز انگیزه بیشتری به رنو داده و این شرکت نمی‌خواهد توفیق اجباری کنار رفتن رقیب قدرتمند خود در بازار ایران را به راحتی از دست بدهد.
منبع:خودرونامه

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید