راه‌اندازی معاملات برخط و آنلاین سکه

حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالا اظهار داشت: معاملات گواهی سپرده سکه از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و طی این مدت کوتاه 2 میلیارد و 500 میلیون حجم معاملات این گواهی بوده است.
راه‌اندازی معاملات برخط و آنلاین سکه
 
به گزارش صنعت نويس، وی ادامه داد: این گواهی به مردم کمک می کند تا انها بجای اینکه خود سکه را مورد معامله قرار دهند به دور از دغدغه با این گواهی ؛ سکه را خرید و فروش کنند.
 
سلطانی نژاد افزود: با گواهی سپرده سکه مردم با خیال راحت و با توجه به اینکه این سکه در جای امنی نگهداری می شود معاملات خود را انجام می دهند.
 
مدیر عامل بورس کالا مهم ترین دغدغه خرید و فروش سکه را نگهداری آن دانست و گفت: بازارپذیری و فروش فوری سکه از دغدغه های دیگر خرید و فروش سکه است که با گواهی سپرده طلا برطرف می شود.
 
وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک مبادلات برخط فروش گواهی سپرده راه‌اندازی می شود ، افزود: با این اقدام مردم می توانند درداخل منزل خود خرید و فروش سکه داشته باشند.
 
سلطانی نژاد ، استاندارد بودن سکه را دغدغه دیگر مشتریان دانست و اظهار داشت: افراد خبره در خزانه بانک حضور دارند تا اصلی بودن سکه را تایید کنند.
 
مدیر عامل بورس کالا یکی از مهمترین مزایایی گواهی سپرده طلا را ورود نقدینگی مردم به بازارهای مالی دانست و گفت: برای اینکه اقتصاد کشور به گردش در بیاید می توانیم از این ابزار برای استفاده از پس‌اندازهای مردم کمک بگیریم و به این صورت پس اندازهای مردم به سمت بازارهای مالی می رود ضمن اینکه افراد می توانند با بهترین قیمت سکه خود را بفروش برسانند.
 
وی راه‌اندازی معاملات برخط گواهی سپرده را ضروری دانست و افزود: قیمت های سکه و طلا تحت تاثیر قیمت های جهانی است و بعد از ساعت 11 صبح هر روز تعیین می شود به همین دلیل باید با راه‌اندازی معاملات برخط ساعت خرید و فروش آن را افزایش دهیم.
 
سلطانی نژاد ساعت 7 شب را برای پایان دادن به این معاملات مناسب دانست و گفت: در صورت راه‌اندازی معاملات برخط آن را در بورس کالا مدیریت خواهیم کرد. 
 
وی در خصوص استقبال مردم از خرید گواهی سپرده سکه اظهار داشت: باید فرهنگ سازی بیشتری در این خصوص صورت بگیرد و در مورد مزایایی آن برای مردم توضیح داده شود تا فعالان حوزه سکه انگیزه بیشتری برای ورود به این بازار پیدا کنند.
 
مدیر عامل بورس کالا ، گواهی سپرده سکه و همچنین سلف موازی را دو ابزاری دانست که می تواند سرمایه های خرد مردم را جمع کند و در اقتصاد کشور به کار رود.
 
وی ادامه داد: از سلف موازی برای پیش فروش کالاها در بورس کالا استفاده می شود و وقتی مردم می بینند که سرمایه های آنها در جهت تولید بکار می رود خودشان هم از منافع تولید بهره‌مند می شوند.
 
سلطانی نژاد در خصوص گواهی سپرده شمش طلا گفت: به محض اینکه بتوانیم شمش های طلای استاندارد متناسب با استانداردهای جهانی تولید کنیم این گواهی را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.
 
مدیر عامل بورس کالا درباره راه‌اندازی بورس ارز نیز گفت: در صورت تک نرخی کردن ارز و با توجه به اینکه زیرساخت های لازم برای این بازار فراهم است بورس ارز هم راه‌اندازی می شود. 
 
 
صدا و سیما

افزودن نظر جدید